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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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a30b2p38.pdf | 860.32 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 開水路流れに設置された橋脚周辺の水理特性について(5) |
その他のタイトル: | HYDRAULIC CHARACTERISTICS AROUND BRIDGE PIERS IN AN OPEN CHANNEL FLOW (5) |
著者: | 今本, 博健 ![]() 大年, 邦雄 ![]() |
著者名の別形: | IMAMOTO, Hirotake OHTOSHI, Kunio |
発行日: | 1-Apr-1987 |
出版者: | 京都大学防災研究所 |
誌名: | 京都大学防災研究所年報. B |
巻: | 30 |
号: | B-2 |
開始ページ: | 627 |
終了ページ: | 642 |
抄録: | A pier that was made up of a small circular cylinder with a larger cylinder below itwas used as the non-uniform pier model and the scouring process around it was analyzed bya mathematical simulation which was partly based on the information through experiments.The main results obtained were;1) The development of scour depth with time differs considerably based on the elevationof the lower cylinder. The differences appear remarkably when the diameter of lower (upper)cylinder becomes larger (smaller).2) When the dimension of the lower cylinder is large and its top surface is just nearthe river bed, scour is reduced than that for a uniform pier with the same diameter ofupper cylinder. But, any slight upward shift of the top surface can bring about a remarkableincrease in scour depth. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/72015 |
関連リンク: | http://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/nenpo/nenpo.html |
出現コレクション: | No.30 B-2 |

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