ダウンロード数: 177
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
KJ00000077917.pdf | 1 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 同時學習と繼時學習について |
その他のタイトル: | On Simultaneous and Successive Discrimination Learning |
著者: | 本吉, 良治 |
著者名の別形: | MOTOYOSHI, Ryoji |
発行日: | 20-Nov-1956 |
出版者: | 京都大學文學部 |
誌名: | 京都大學文學部研究紀要 |
巻: | 4 |
開始ページ: | 289 |
終了ページ: | 303 |
抄録: | 1. The problem of simultaneous and successive learning (Grice's experiment, 1949) is not appropriate for testing whether the discrimination is based on absolute or relative properties of stimuli, since both types of learning are dependent on their different factors. 2. Simultaneous and successive learning in a different form from the first (studied by Bittcrman) is also based on their different factors. (It was mentioned as one of these factors that for learning in a successive situation the discrimination of the directions right and left is necessary, while it is not necessary for a simultaneous situation.) 3. I think the method of transfer from simultaneous to successive, or vice versa, etc., is more effective for research in this field. |
記述: | この論文は国立情報学研究所の学術雑誌公開支援事業により電子化されました。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/72894 |
出現コレクション: | 第4号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。