ダウンロード数: 436

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
04_osada.pdf1.79 MBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <実践報告> サービス・ラーニングを手がかりとした職業実践的プロジェクトの展開 : 学生によるリフレクションの深化に注目した活動のデザインと評価
その他のタイトル: <Reports> Development of a Practical Vocational Project Based on Service-Learning : Design and Evaluation with a Focus on Reflection
著者: 長田, 尚子  KAKEN_name
村田, 信行  KAKEN_name
著者名の別形: OSADA, Naoko
MURATA, Nobuyuki
キーワード: プロジェクト学習
サービス・ラーニング
リフレクション
職業教育
デザイン研究
project-based learning
service-learning
reflection
vocational education
design experiments
発行日: 30-Nov-2011
出版者: 京都大学高等教育研究開発推進センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 17
開始ページ: 39
終了ページ: 51
抄録: To develop a practical vocational program in a junior college, this study specifically examined previous research on service-learning that demonstrated effective results in linking the classroom and the community and which improved the learners’ autonomous activities in the academic field and the social field. The activities’ basic structure and design guidelines were developed in reference to those service-learning findings. The targeted course exploited the activities and guidelines to improve a project in which students produce papers for public relations. The reported levels of reflection by the students were used to evaluate the course design. Results show that course design based on service-learning for a vocational context is effective to promote reflection and continuing learning activities. Results of this study are expected to contribute to higher education focused on vocational and career education.
URI: http://hdl.handle.net/2433/152471
出現コレクション:17号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。