ダウンロード数: 963
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
01_amenomori.pdf | 444.9 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | <研究論文> 教学IRの一方略 : 島根大学の事例を用いて |
その他のタイトル: | <Papers> One Strategy of Institutional Research for Faculty Development : Focused on the Area of Teaching and Learning |
著者: | 雨森, 聡 松田, 岳士 森, 朋子 |
著者名の別形: | AMENOMORI, Satoshi MATSUDA, Takeshi MORI, Tomoko |
キーワード: | 教学IR FD データマイニング 教職協働 institutional research faculty development data mining collaboration of faculty members and staff members |
発行日: | 30-Nov-2012 |
出版者: | 京都大学高等教育研究開発推進センター |
誌名: | 京都大学高等教育研究 |
巻: | 18 |
開始ページ: | 1 |
終了ページ: | 10 |
抄録: | This paper argues institutional research's possibilities for expansion, and addresses related issues. One of the issues of institutional research concerns the development of suitable analytical methods. This paper addresses that issue by using decision tree analysis. As a conclusion, decision tree analysis is a usable technique for institutional research. Moreover it is able to analyze multiple aspects, for example checking secular change, the effect of educational improvements, and so on. There are currently three issues: 1. database construction and introduction of the analytical system; 2. development of analytical methods; 3. training of institutional researchers in faculty development. We make a beginning in handling the challenges of these issues. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/169746 |
出現コレクション: | 18号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。