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タイトル: 鉄道跡地の遊歩道利用におけるレールバンク制度の運用と有効性 -ハイラインにおける合意形成の制度的枠組み-
その他のタイトル: THE ACTUAL CONDITION AND EFFECTIVENESS OF THE RAILBANKING PROGRAM IN THE CONVERSION OF FORMER RAIL CORRIDORS TO TRAILS -THE INSTITUTIONAL FRAMEWORK FOR THE CONSENSUS BUILDING TOWARD THE REUSE OF THE HIGH LINE-
著者: 木村, 優介  KAKEN_id
山口, 敬太  kyouindb  KAKEN_id  orcid https://orcid.org/0000-0002-0057-5766 (unconfirmed)
久保田, 善明  KAKEN_name
川崎, 雅史  kyouindb  KAKEN_id  orcid https://orcid.org/0009-0009-5214-5336 (unconfirmed)
著者名の別形: KIMURA, Yusuke
YAMAGUCHI, Keita
KUBOTA, Yoshiaki
KAWASAKI, Masashi
キーワード: High Line, rail bank
consensus building
National Trails System Act
Surface Transportation Board
Certificate of Interim Trail Use
発行日: 2013
出版者: 公益社団法人 土木学会
誌名: 土木学会論文集 D1
巻: 69
号: 1
開始ページ: 76
終了ページ: 89
抄録: 本研究では,米国の連邦制度であるレールバンクの枠組みを示した上で,ハイラインの再利用における所有権獲得の過程とレールバンクの役割について,実際の手続きにおける運用,全体計画に対するレールバンクの有効性という観点から明らかにすることを目的とする.結果,以下の点を明らかにした.1) 反対派の土地所有者によって路線廃止申請が行われる中,事前にレールバンクの利点を認識したニューヨーク市がトレイル申請を行うことで論点を転換し,反対派と密に合意形成を図る場を確保できた.2) 再利用の枠組みをトレイル法に求めたことで,ハイラインは交通路としても位置付けられ,連邦補助金を獲得する優位性を確保できた. さらに鉄道復帰に関する費用負担の代わりに,空間デザインの制約を緩和できる契約を通じて,大規模な施設の改変を保証できた.
In this paper, we focused on the reuse project of the High Line, a former railroad viaduct converted into a public open space in New York City. We addressed the acquisition process of the High Line by the City of New York, and the role that a federal program called “railbanking” played. With regard to actual issues concerning procedures and the effectiveness of railbanking in the context of reuse, we demonstrate that: (1) While owners of the land under or adjacent to the High Line proposed its abandonment to the federal government and opposed its reuse, the city filed a trail use request for railbanking the High Line with the government. This switched the focus of the arguments. Thus, the city was offered the opportunity to negotiate and come to a consensus with the landowners. (2) As a result of the legal rules surrounding railbanking, the High Line has been positioned as a trail, and as such, acts as a traffic route. Therefore, the city had the advantage of obtaining federal transportation grants. Furthermore, the city established a contractual agreement with a railroad to ease design conditions in exchange for financially supporting the restoration of a future rail service on the High Line. This has enabled this creative design to move forward.
著作権等: © 2013 公益社団法人 土木学会
URI: http://hdl.handle.net/2433/179305
DOI(出版社版): 10.2208/jscejaie.69.76
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

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