ダウンロード数: 109

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
rcpp11_082.pdf387.09 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorNakamaru, Hirakuen
dc.contributor.alternativeナカマル, ヒラクja
dc.contributor.transcriptionナカマル, ヒラクja-Kana
dc.date.accessioned2015-04-09T04:09:06Z-
dc.date.available2015-04-09T04:09:06Z-
dc.date.issued2012-06-25-
dc.identifier.issn1344-7866-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/197107-
dc.description.abstractWittgenstein rejects the idea that 'secure understanding is only possible if we first doubt everything that can be doubted, and then remove all these doubts.' This paper attempts to clarify what this rejection implies, especially in connection with the problem of mind-body dualism and to show what the 'understanding' of others means from the perspective of 'misunderstanding'. On the basis of Stanley Cavell's reinterpretation of Wittgenstein his view on 'an attitude towards a soul' is examined from the perspective of limitation in the understanding of others.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoeng-
dc.publisher京都大学大学院教育学研究科臨床教育学講座ja
dc.publisher.alternativeChair of Clinical Pedagogy, Graduate School of Education, Kyoto Universityen
dc.title<Articles>Wittgenstein and Understanding Others : Mind, Body and Languageen
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAA1159104X-
dc.identifier.jtitle臨床教育人間学ja
dc.identifier.volume11-
dc.identifier.spage82-
dc.identifier.epage88-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey11-
dc.addressGraduate School of Education, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1344-7866-
dc.identifier.jtitle-alternativeRecord of Clinical-Philosophical Pedagogyen
出現コレクション:第11号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。