ダウンロード数: 716

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
L.A.R_004_1.pdf872.8 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.author高橋, 一馬ja
dc.contributor.alternativeTAKAHASHI, Kazumaen
dc.contributor.transcriptionタカハシ, カズマja-Kana
dc.date.accessioned2016-12-19T05:44:56Z-
dc.date.available2016-12-19T05:44:56Z-
dc.date.issued2016-12-31-
dc.identifier.issn2188-0239-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/217642-
dc.description.abstractIn George Orwell's Nineteen Eighty-Four (1949), several characters are described as wearing spectacles. First, in this thesis we seggest that these spectacles function as masks which conceal the character's backgrounds or their true selves. We focus especially on the protagonist Winston, and the two betrayals by Mr. Charrington and O'Brien respectably, who work for the 'Inner Party'. Further, we closely examine O'Brien's disposition which is concealed behind his spectacles. He is described as the perfect embodiment of 'doublethink' and implicit power. Finally, we argue for a possibility of the collapse of the prevailing party of the regime.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisher京都大学大学院人間・環境学研究科思想文化論講座文芸表象論分野ja
dc.publisher.alternativeGraduate School of Human and Environmental Studies, Kyoto Universityen
dc.subject.ndc900-
dc.title<論文>仮面として機能する眼鏡 : O'Brien にみる体制崩壊の可能性ja
dc.title.alternative<Articles>The Function of Spectacles as Masks : Examining the Possibility of Collapse of the Regime through O'Brienen
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.jtitle文芸表象論集ja
dc.identifier.volume4-
dc.identifier.spage1-
dc.identifier.epage14-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey02-
dc.identifier.selfDOI10.14989/LAR_4_1-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.eissn2188-0239-
dc.identifier.jtitle-alternativeLiterary Arts and Representationen
出現コレクション:第4号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。