ダウンロード数: 120

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
R.H.E_023_037.pdf950.3 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.author山口, 豪ja
dc.contributor.alternativeYamaguchi, Goen
dc.contributor.transcriptionヤマグチ, ゴウja-Kana
dc.date.accessioned2018-04-12T08:15:50Z-
dc.date.available2018-04-12T08:15:50Z-
dc.date.issued2017-12-01-
dc.identifier.issn1341-4836-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/230540-
dc.description.abstract本稿の目的は、北中部地区基準協会高等教育委員会(NCA-HLC)におけるアクレディテーションプロセスの特色を考察し、わが国の認証評価制度改善への示唆を導くことにある。本稿では、第1に近年のわが国の大学を取り巻く環境を概観し、第2にNCA-HLCのアクレディテーションシステムに関する先行研究をレビューする。そして、第3に2013年からのNCA-HLCにおけるアクレディテーションプロセスの特色を分析し、特にNCA-HLC のスタンダードパスウェイ、オープンパスウェイ、およびAQIPパスウェイに焦点を当てて考察する。最後に上記の考察を踏まえて、将来のわが国の認証評価制度改善の方向性を提示する。ja
dc.description.abstractThe purpose of this study is to consider the characteristics of the accreditation process in the Higher Learning Commission on the North Central Association of Colleges and Schools (NCA-HLC) so that each university in Japan will be able to improve its research and educational activities. First, a general view of the recent environments surrounding Japanese universities is provided, and second, previous research related to the NCA-HLC accreditation system is surveyed in this paper. Third, the features of the new NCA-HLC accreditation process from 2013 is analyzed, focusing on the following three pathways: Standard Pathway, Open Pathway, and Academic Quality Improvement Program Pathway of the NCA-HLC. Finally, based on the above considerations, future directions to improve the Certified Evaluation and Accreditation System in Japan are proposed.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisher京都大学高等教育研究開発推進センターja
dc.publisher.alternativeCenter for the Promotion of Excellence in Higher Education, Kyoto Universityen
dc.subject北中部地区基準協会ja
dc.subjectスタンダードパスウェイja
dc.subjectオープンパスウェイja
dc.subjectAQIPパスウェイja
dc.subject連邦規則遵守プログラムja
dc.subjectNorth Central Association of Colleges and Schoolsen
dc.subjectStandard Pathwayen
dc.subjectOpen Pathwayen
dc.subjectAcademic Quality Improvement Program Pathwayen
dc.subjectFederal Compliance Programen
dc.subject.ndc377-
dc.title<研究ノート>北中部地区基準協会高等教育委員会におけるアクレディテーションプロセスの特色 --わが国の認証評価制度改善への示唆--ja
dc.title.alternative<Research Notes>Characteristics of the Accreditation Process in the Higher Learning Commission on the North Central Association of Colleges and Schools: Implications for Improving the Certified Evaluation and Accreditation System in Japanen
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAN10487452-
dc.identifier.jtitle京都大学高等教育研究ja
dc.identifier.volume23-
dc.identifier.spage37-
dc.identifier.epage47-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey04-
dc.addressデジタルハリウッド大学ja
dc.address.alternativeUndergraduate Academic Affairs, Digital Hollywood Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1341-4836-
dc.identifier.jtitle-alternativeKyoto University Researches in Higher Educationen
出現コレクション:23号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。