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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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20145367.pdf | 598.74 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | アフター噴射を用いたディーゼル機関における混合気形成過程の数値解析 |
その他のタイトル: | Numerical Analysis of Mixture Formation Process in a Diesel Engine with Post Injection |
著者: | 堀部, 直人 ![]() ![]() ![]() 狸塚, 雄司 ![]() 川那辺, 洋 ![]() ![]() ![]() 石山, 拓二 ![]() |
著者名の別形: | Horibe, Naoto Mamizuka, Yuji Kawanabe, Hiroshi Ishiyama, Takuji |
キーワード: | heat engine compression ignition engine numerical calculation Diesel Engine Multiple Injections After Injection Post Injection Smoke Soot CFD (A1) |
発行日: | May-2014 |
出版者: | 自動車技術会 |
誌名: | 自動車技術会学術講演会予稿集 =JSAE Annual Congress Proceedings |
巻: | 2014 |
号: | 春季 |
論文番号: | 20145367 |
抄録: | Numerical study using a CFD simulation is carried out in order to better understand the mixture formation processes in a diesel engine with post injection. The effects of post injection timing, nozzle specifications, and combustion chamber shape on mixture formation process were investigated by CFD simulations for past experimental engine conditions. The results show that if post injection spray penetrates into high mixture fraction region in simulation, smoke reduction effect by post injection is not obtained in experiments. |
著作権等: | 発行元の許可を得て登録しています. この論文は出版社版でありません。引用の際には出版社版をご確認ご利用ください。 This is not the published version. Please cite only the published version. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/237678 |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
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