ダウンロード数: 214

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
jsaeronbun.43.1039.pdf5.25 MBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.author堀部, 直人ja
dc.contributor.author田村, 一生ja
dc.contributor.author濱田, 貴之ja
dc.contributor.authorリュウ, ロンja
dc.contributor.author石山, 拓二ja
dc.contributor.alternativeHoribe, Naotoen
dc.contributor.alternativeTamura, Isseien
dc.contributor.alternativeHamada, Takayukien
dc.contributor.alternativeLiu, Longen
dc.contributor.alternativeIshiyama, Takujien
dc.date.accessioned2019-03-27T06:40:12Z-
dc.date.available2019-03-27T06:40:12Z-
dc.date.issued2012-09-
dc.identifier.issn0287-8321-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/237681-
dc.description2012年5月25日自動車技術会春季学術講演会において発表.ja
dc.description.abstractThis study aims at obtaining the after-injection strategy to reduce smoke emissions in a diesel engine, where after injection is employed in combination with pilot injection. The experiments were performed using a single-cylinder diesel engine under various conditions of pilot and after injection at a fixed load. The results show that small after-injection quantity with short interval offers reduced smoke emission. Larger pilot-injection quantity provides larger smoke reduction from the level in the case without after injection. The smoke-reduction effect is scarcely affected by pilot-injection timing in the case of a larger pilot-injection quantity. These tendencies are explained with attention to the interaction between main-spray flame and after-injection spray.en
dc.description.abstract単気筒ディーゼル機関を用いて,パイロット噴射量や時期を変えながらアフター噴射条件を変化させて実験を行い,その結果を,アフター噴射を行わない場合と比較し,メイン噴霧火炎とアフター噴霧の干渉を考慮した考察を加えることにより,アフター噴射による黒煙低減効果が得られる条件について検討を行った.ja
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisher自動車技術会ja
dc.publisher.alternativeSociety of Automotive Engineers of Japanen
dc.rights© 2012 公益社団法人 自動車技術会 (Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.)ja
dc.rights発行元の許可を得て登録しています.ja
dc.subject(Standardized) Heat Engineen
dc.subjectCompression Ignition Engineen
dc.subjectPerformance/Fuel Economy/Efficiencyen
dc.subject(Free) Diesel Engine;After Injectionen
dc.subjectPost Injectionen
dc.subjectSooten
dc.subjectSmoke (A1)en
dc.titleパイロット噴射と組み合わせたアフター噴射のスモーク低減効果ja
dc.title.alternativeSmoke-Reduction Effect of After Injection in Combination with Pilot Injectionen
dc.typeconference paper-
dc.type.niitypeConference Paper-
dc.identifier.ncidAN00105913-
dc.identifier.jtitle自動車技術会論文集-
dc.identifier.volume43-
dc.identifier.issue5-
dc.identifier.spage1039-
dc.identifier.epage1044-
dc.relation.doi10.11351/jsaeronbun.43.1039-
dc.textversionpublisher-
dc.address京都大学ja
dc.address京都大学ja
dc.address京都大学ja
dc.address京都大学ja
dc.address京都大学ja
dc.relation.NAID130004515868-
dcterms.accessRightsopen access-
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。