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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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jsaeronbun.43.1039.pdf | 5.25 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
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dc.contributor.author | 堀部, 直人 | ja |
dc.contributor.author | 田村, 一生 | ja |
dc.contributor.author | 濱田, 貴之 | ja |
dc.contributor.author | リュウ, ロン | ja |
dc.contributor.author | 石山, 拓二 | ja |
dc.contributor.alternative | Horibe, Naoto | en |
dc.contributor.alternative | Tamura, Issei | en |
dc.contributor.alternative | Hamada, Takayuki | en |
dc.contributor.alternative | Liu, Long | en |
dc.contributor.alternative | Ishiyama, Takuji | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-27T06:40:12Z | - |
dc.date.available | 2019-03-27T06:40:12Z | - |
dc.date.issued | 2012-09 | - |
dc.identifier.issn | 0287-8321 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/237681 | - |
dc.description | 2012年5月25日自動車技術会春季学術講演会において発表. | ja |
dc.description.abstract | This study aims at obtaining the after-injection strategy to reduce smoke emissions in a diesel engine, where after injection is employed in combination with pilot injection. The experiments were performed using a single-cylinder diesel engine under various conditions of pilot and after injection at a fixed load. The results show that small after-injection quantity with short interval offers reduced smoke emission. Larger pilot-injection quantity provides larger smoke reduction from the level in the case without after injection. The smoke-reduction effect is scarcely affected by pilot-injection timing in the case of a larger pilot-injection quantity. These tendencies are explained with attention to the interaction between main-spray flame and after-injection spray. | en |
dc.description.abstract | 単気筒ディーゼル機関を用いて,パイロット噴射量や時期を変えながらアフター噴射条件を変化させて実験を行い,その結果を,アフター噴射を行わない場合と比較し,メイン噴霧火炎とアフター噴霧の干渉を考慮した考察を加えることにより,アフター噴射による黒煙低減効果が得られる条件について検討を行った. | ja |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 自動車技術会 | ja |
dc.publisher.alternative | Society of Automotive Engineers of Japan | en |
dc.rights | © 2012 公益社団法人 自動車技術会 (Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.) | ja |
dc.rights | 発行元の許可を得て登録しています. | ja |
dc.subject | (Standardized) Heat Engine | en |
dc.subject | Compression Ignition Engine | en |
dc.subject | Performance/Fuel Economy/Efficiency | en |
dc.subject | (Free) Diesel Engine;After Injection | en |
dc.subject | Post Injection | en |
dc.subject | Soot | en |
dc.subject | Smoke (A1) | en |
dc.title | パイロット噴射と組み合わせたアフター噴射のスモーク低減効果 | ja |
dc.title.alternative | Smoke-Reduction Effect of After Injection in Combination with Pilot Injection | en |
dc.type | conference paper | - |
dc.type.niitype | Conference Paper | - |
dc.identifier.ncid | AN00105913 | - |
dc.identifier.jtitle | 自動車技術会論文集 | - |
dc.identifier.volume | 43 | - |
dc.identifier.issue | 5 | - |
dc.identifier.spage | 1039 | - |
dc.identifier.epage | 1044 | - |
dc.relation.doi | 10.11351/jsaeronbun.43.1039 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.relation.NAID | 130004515868 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
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