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jsaeronbun.48.219.pdf | 4.69 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
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dc.contributor.author | 堀部, 直人 | ja |
dc.contributor.author | 八木, 政人 | ja |
dc.contributor.author | 桑原, 洋樹 | ja |
dc.contributor.author | 川那辺, 洋 | ja |
dc.contributor.author | 石山, 拓二 | ja |
dc.contributor.alternative | Horibe, Naoto | en |
dc.contributor.alternative | Yagi, Masato | en |
dc.contributor.alternative | Kuwabara, Hiroki | en |
dc.contributor.alternative | Kawanabe, Hiroshi | en |
dc.contributor.alternative | Ishiyama, Takuji | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-27T06:40:12Z | - |
dc.date.available | 2019-03-27T06:40:12Z | - |
dc.date.issued | 2017-03 | - |
dc.identifier.issn | 0287-8321 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/237683 | - |
dc.description | 2016年5月27日 自動車技術会春季学術講演会において発表. | ja |
dc.description.abstract | To examine the feasibility of performance improvement by highly flexible fuel injection, a series of experiments were performed using a single-cylinder diesel engine with a dual injector system which includes two sets of common-rail injection systems. This system enables variable injection rate for each injection pulse and a wide-range dwell between injection pulses, i.e. even negative injection dwell can be performed. Experiments with multi-stage injection were conducted with various injection pressures, injection timings, and injection quantities. The results show that switching injector for pilot and main injections reduces smoke emission, and a higher pilot injection pressure increases CO emission without a reduction of smoke emission, while a higher main injection pressure reduces smoke emission with no increase in CO emission. Split-main injection with zero injection dwell increases thermal efficiency under high injection pressure condition. However, negative injection dwell markedly increases smoke emission owing to the spray-to-spray interaction. | en |
dc.description.abstract | 噴射率および噴射パターンの設定自由度を高めることによる性能向上の可能性を探るため,単気筒試験機関に独立した二つのコモンレール燃料噴射システムを搭載して実験を行った.その結果に基づいて,多段噴射の各段の噴射圧力・時期,噴射量配分と熱発生率,性能・排気特性との関係について考察した. | ja |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 自動車技術会 | ja |
dc.publisher.alternative | Society of Automotive Engineers of Japan | en |
dc.rights | © 2017 公益社団法人 自動車技術会 (Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.) | ja |
dc.rights | 発行元の許可を得て登録しています. | ja |
dc.subject | Heat engine | en |
dc.subject | Compression ignition engine | en |
dc.subject | Performance/fuel economy/efficiency | en |
dc.subject | Dual injection | en |
dc.subject | Injection rate (A1) | en |
dc.title | 二系統の燃料噴射システムを備えたディーゼル機関の性能と排気 | ja |
dc.title.alternative | Performance and Exhaust Emissions of a Diesel Engine Equipped with Dual Injector System | en |
dc.type | conference paper | - |
dc.type.niitype | Conference Paper | - |
dc.identifier.ncid | AN00105913 | - |
dc.identifier.jtitle | 自動車技術会論文集 | - |
dc.identifier.volume | 48 | - |
dc.identifier.issue | 2 | - |
dc.identifier.spage | 219 | - |
dc.identifier.epage | 224 | - |
dc.relation.doi | 10.11351/jsaeronbun.48.219 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.relation.NAID | 130006734194 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
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