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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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20103785.pdf | 6.99 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
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dc.contributor.author | 堀部, 直人 | ja |
dc.contributor.author | 吉田, 和希 | ja |
dc.contributor.author | 石山, 拓二 | ja |
dc.contributor.alternative | Horibe, Naoto | en |
dc.contributor.alternative | Yoshida, Kazuki | en |
dc.contributor.alternative | Ishiyama, Takuji | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-27T06:40:15Z | - |
dc.date.available | 2019-03-27T06:40:15Z | - |
dc.date.issued | 2010-11 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/237696 | - |
dc.description | [第21回内燃機関シンポジウム -低炭素社会に向けたエンジン技術-]2010年11月10日 - 2010年11月12日 | ja |
dc.description.abstract | This study aims to clarify the process of PCCI-based diesel combustion with two-stage injection. For this purpose, the effects of fuel injection conditions (injection pressure and nozzle-orifice diameter) on heat release rate and NOx formation process for various fuel amounts of pilot injection and various injection intervals between pilot and main injections were investigated using a constant-volume vessel under an ambient condition, which provides PCCI-based combustion with longer ignition delay compared with diesel condition. The results show that, in the case of small pilot-injection quantity and short injection interval, high injection pressure makes over-lean mixture of pilot injection and long ignition delay of main-injection fuel. In the case of large pilot-injection quantity, longer injection interval shifts the combustion from the mixing-controlled mode to premixed mode with reduction of NOx mass. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 自動車技術会 | ja |
dc.publisher.alternative | Society of Automotive Engineers of Japan | en |
dc.rights | © 2010 公益社団法人 自動車技術会 (Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.) | ja |
dc.rights | 発行元の許可を得て登録しています. | ja |
dc.subject | Diesel Engine | en |
dc.subject | Fuel Injection | en |
dc.subject | PCCI | en |
dc.subject | Two-Stage Injection | en |
dc.subject | Constant Volume Vessel | en |
dc.title | 定容燃焼装置内に模擬した二段噴射ディーゼル燃焼に及ぼす噴孔径および噴射圧力の影響 | ja |
dc.title.alternative | Effects of Nozzle Orifice Diameter and Injection Pressure on Two-Stage-Injection Diesel Combustion Simulated in a Constant Volume Vessel | en |
dc.type | conference paper | - |
dc.type.niitype | Conference Paper | - |
dc.identifier.jtitle | 内燃機関シンポジウム講演論文集 | ja |
dc.identifier.volume | 21 | - |
dc.identifier.spage | 551 | - |
dc.identifier.epage | 556 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.identifier.artnum | 20103785 | - |
dc.address | 京都大学大学院エネルギー科学研究科 | ja |
dc.address | 京都大学大学院エネルギー科学研究科 | ja |
dc.address | 京都大学大学院エネルギー科学研究科 | ja |
dc.relation.url | https://www.jsme.or.jp/event/233/ | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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