このアイテムのアクセス数: 843
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
20178016.pdf | 958.09 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 堀部, 直人 | ja |
dc.contributor.author | 包, 智超 | ja |
dc.contributor.author | 平山, 一輝 | ja |
dc.contributor.author | 横山, 卓司 | ja |
dc.contributor.author | 川那辺, 洋 | ja |
dc.contributor.author | 石山, 拓二 | ja |
dc.contributor.alternative | Horibe, Naoto | en |
dc.contributor.alternative | Bao, Zhichao | en |
dc.contributor.alternative | Hirayama, Kazuki | en |
dc.contributor.alternative | Yokoyama, Takuji | en |
dc.contributor.alternative | Kawanabe, Hiroshi | en |
dc.contributor.alternative | Ishiyama, Takuji | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-27T06:40:15Z | - |
dc.date.available | 2019-03-27T06:40:15Z | - |
dc.date.issued | 2017-12 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/237697 | - |
dc.description | [第28回内燃機関シンポジウム -磨き上げられるエンジンシステム技術-] 2017年12月6日(水)-12月8日(金), 福岡リーセントホテル | ja |
dc.description.abstract | This study aims to establish a strategy for improving thermal efficiency of diesel engines by using multi-stage main injection. A series of experiment was conducted using a single cylinder diesel engine varying the injection pressure and the proportion of multi-stage main injection. As a result, the thermal efficiency was improved by the combination of increase in injection pressure, advanced injection timing, and multi-stage main injection with large proportion of laterpart. According to the analysis of heat balance, lower heat loss was achieved by using multi-stage main injection. The trend of cooling loss against the proportion of multi-stage injection in the CFD simulation could be reproduced by using wide spray cone angle for the small-quantity injection. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 自動車技術会/日本機械学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Society of Automotive Engineers of Japan/ Japan Society of Mechanical Engineers | en |
dc.rights | © 2017 公益社団法人 自動車技術会 (Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.) | ja |
dc.rights | 発行元の許可を得て登録しています. | ja |
dc.subject | Diesel engine | en |
dc.subject | Multiple injection | en |
dc.subject | Thermal efficiency | en |
dc.subject | CFD | en |
dc.title | メイン噴射分割によるディーゼル機関の熱効率向上 | ja |
dc.title.alternative | Improvement of Thermal Efficiency in a Diesel Engine with Multi-stage Main Injection | en |
dc.type | conference paper | - |
dc.type.niitype | Conference Paper | - |
dc.identifier.jtitle | 内燃機関シンポジウム講演論文集 | ja |
dc.identifier.volume | 28 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.identifier.artnum | 20178016 | - |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dcterms.accessRights | open access | - |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。