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kikaib.76.764_699.pdf | 540.42 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
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dc.contributor.author | 堀部, 直人 | ja |
dc.contributor.author | 石山, 拓二 | ja |
dc.contributor.alternative | Horibe, Naoto | en |
dc.contributor.alternative | Ishiyama, Takuji | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-27T06:40:17Z | - |
dc.date.available | 2019-03-27T06:40:17Z | - |
dc.date.issued | 2010-04-25 | - |
dc.identifier.issn | 0387-5016 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/237711 | - |
dc.description.abstract | To obtain a strategy for combustion control to achieve low NO_x emission with high thermal efficiency in DI-PCCI operation of diesel engines, numerical study was conducted using a combustion model including a stochastic-PDF mixing model with a reduced chemical kinetic scheme. Effects of injection conditions on heat release and NO_x formation processes were investigated. The results indicate that the combustion model successfully describe the trends of NO_x, maximum pressure rise rate and thermal efficiency. The mechanisms which control pressure rise rate and NO_x formation were discussed paying attention to the effects of fuel-air mixing. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 日本機械学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japan Society of Mechanical Engineers | en |
dc.rights | この論文は出版社版でありません。引用の際には出版社版をご確認ご利用ください。 | ja |
dc.rights | This is not the published version. Please cite only the published version. | en |
dc.subject | Diesel Engine | en |
dc.subject | Fuel Injection | en |
dc.subject | Pollutant | en |
dc.subject | PCCI | en |
dc.subject | Injection Condition | en |
dc.title | ディーゼルPCCI燃焼における噴射条件の選択に関する研究 : 確率過程論燃焼モデルによる検討(熱工学,内燃機関,動力など) | ja |
dc.title.alternative | Study on Selection of Injection Conditions for Diesel PCCI Combustion : Numerical Investigation Using an Ignition-Combustion Model Based on Stochastic Approach(Thermal Engineering) | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.jtitle | 日本機械学会論文集 B編 | ja |
dc.identifier.volume | 76 | - |
dc.identifier.issue | 764 | - |
dc.identifier.spage | 699 | - |
dc.identifier.epage | 706 | - |
dc.relation.doi | 10.1299/kikaib.76.764_699 | - |
dc.textversion | author | - |
dc.address | 京都大学大学院エネルギー科学研究科 | ja |
dc.address | 京都大学大学院エネルギー科学研究科 | ja |
dc.address.alternative | Graduate School of Energy Science, Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Graduate School of Energy Science, Kyoto University | en |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Transactions of the Japan Society of Mechanical Engineers Series B | en |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
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