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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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jsmemecjo.2010.7.0_163.pdf | 347.39 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
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dc.contributor.author | 堀部, 直人 | ja |
dc.contributor.author | 染澤, 俊介 | ja |
dc.contributor.author | 山本, 健大 | ja |
dc.contributor.author | 石山, 拓二 | ja |
dc.contributor.alternative | Horibe, Naoto | en |
dc.contributor.alternative | Somezawa, Shunsuke | en |
dc.contributor.alternative | Yamamoto, Kenta | en |
dc.contributor.alternative | Ishiyama, Takuji | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-27T06:40:18Z | - |
dc.date.available | 2019-03-27T06:40:18Z | - |
dc.date.issued | 2010-09-04 | - |
dc.identifier.issn | 2433-1325 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/237712 | - |
dc.description | [J0801-1]エンジン, 動力システムにおける燃焼技術(1) | ja |
dc.description.abstract | This study aims to explore effects of fuel property and injection conditions on ignition delay for various combustion methods using a constant-volume vessel. Ignition delays of binary-component fuels which have same ignition delay under a specified ambient condition and a specified injection condition were measured under several ambient conditions. The results show that ignition delay depends on the boiling point of high-ignitability component when the ambient pressure and temperatures are reduced and on the fuel properties when the injection conditions are changed. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 日本機械学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japan Society of Mechanical Engineers | en |
dc.rights | この論文は出版社版でありません。引用の際には出版社版をご確認ご利用ください。 | ja |
dc.rights | This is not the published version. Please cite only the published version. | en |
dc.subject | Liquid Fuel | en |
dc.subject | Combustion | en |
dc.subject | Diesel Engine | en |
dc.subject | Fuel Injection | en |
dc.subject | Cetane Number | en |
dc.subject | Ignition Delay | en |
dc.subject | Constant Volume Vessel | en |
dc.title | 燃料組成ならびに噴射条件が燃料噴霧の着火に及ぼす影響 | ja |
dc.title.alternative | Effects of Fuel Composition and Injection Conditions on Spray Ignition | en |
dc.type | conference paper | - |
dc.type.niitype | Conference Paper | - |
dc.identifier.jtitle | 年次大会講演論文集 | ja |
dc.identifier.volume | 2010.7 | - |
dc.relation.doi | 10.1299/jsmemecjo.2010.7.0_163 | - |
dc.textversion | author | - |
dc.identifier.artnum | J0801-1-3 | - |
dc.address | 京大 | ja |
dc.address | 京大院 | ja |
dc.address | 京大院 | ja |
dc.address | 京大 | ja |
dc.address.alternative | Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Kyoto University | en |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.eissn | 2433-1325 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | The proceedings of the JSME annual meeting | en |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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