ダウンロード数: 506

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
jerra_4_80.pdf626.19 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <研究ノート>教職員のもう一つの働き方改革のあり方 --ジョブ・クラフティングの研修効果--
その他のタイトル: <Notes>An Ideal Way to Reform the Way of Working for Teachers: Training Effects of the Job Craft
著者: 菱田, 準子  KAKEN_name
著者名の別形: HISHIDA, Junko
発行日: 30-Apr-2019
出版者: 京都大学学際融合教育研究推進センター地域連携教育研究推進ユニット
誌名: 地域連携教育研究
巻: 4
開始ページ: 80
終了ページ: 87
抄録: Teacher training was conducted using the concepts and methods of "creation of work" (Wrzesniewskii & Duton, 2001), which creates a three-dimensional changes, and verifies the effects on teachers' perception of "the content and methods of work, " "human relations" and "job perception." As a result of the PAC analysis, the findings are as follows: (1) Self-esteem and self-respect improves by clarifying ones values and strengths which had been vague, (2) Job-satisfaction improves by changing their cognition of work, (3) Young teachers' optimistic outlooks of their occupational ability for the future are influenced by experiences of meeting people in life and self-insights. Especially, "contribution for others and society" strongly influence their motivation for work.
DOI: 10.14989/JERRA_4_80
URI: http://hdl.handle.net/2433/243810
出現コレクション:第4号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。