ダウンロード数: 88

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
rcpp14_69.pdf409.98 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorKATO, RINAen
dc.contributor.alternativeカトウ, リナja
dc.contributor.transcriptionカトウ, リナja-Kana
dc.date.accessioned2019-10-09T06:16:32Z-
dc.date.available2019-10-09T06:16:32Z-
dc.date.issued2019-08-09-
dc.identifier.issn1344-7866-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/244258-
dc.description特集 : 京都大学大学院教育学研究科 ユニバーシティ・カレッジ・ロンドン教育研究所 国際合同授業 (2018年12月18日-10日, ロンドン, UCL教育研究所)ja
dc.description"Thinking about Education through Film, " International Collaborative Course, Graduate School of Education, Kyoto University and UCL Institute of Education (December 8-10, 2018, UCL Institute of Education, London)en
dc.description.abstractThis paper explores the problem of search for one's own voice in the ordinary life by analysis of the films Stella Dallas and Still Walking, with references to Stanley Cavell's reading. By focusing on the obscure in the relationship between the self and the other, or transcendence, expressed especially in conversation and behaviour, the importance of ratification supported by 'reading between lines' and the therapeutic mode of thought 'as if', that is, a type of belief in transcendence, will be revealed. This is an alternative to the scientific demonstrative mode of thought. Through the analysis, in conclusion, this paper discusses the idea that the awareness of the world that one can see is not everything and its educational implication.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoeng-
dc.publisher京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コースja
dc.publisher.alternativeCourse of Clinical Philosophical Pedagogy, Graduate School of Education, Kyoto Universityen
dc.rights©2019 The Authoren
dc.title<Articles>Search for One's Voice in the World beyond What One Can See : Close Analysis of the Obscure in Filmen
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAA1159104X-
dc.identifier.jtitle臨床教育人間学ja
dc.identifier.volume14-
dc.identifier.spage69-
dc.identifier.epage76-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey10-
dc.addressGraduate School of Education, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1344-7866-
dc.identifier.jtitle-alternativeRecord of Clinical-Philosophical Pedagogyen
出現コレクション:第14号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。