ダウンロード数: 96
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
rcpp14_83.pdf | 304.25 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | IBA, KOSUKE | en |
dc.contributor.alternative | イバ, コウスケ | ja |
dc.contributor.transcription | イバ, コウスケ | ja-Kana |
dc.date.accessioned | 2019-10-09T06:16:33Z | - |
dc.date.available | 2019-10-09T06:16:33Z | - |
dc.date.issued | 2019-08-09 | - |
dc.identifier.issn | 1344-7866 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/244260 | - |
dc.description | 特集 : 京都大学大学院教育学研究科 ユニバーシティ・カレッジ・ロンドン教育研究所 国際合同授業 (2018年12月18日-10日, ロンドン, UCL教育研究所) | ja |
dc.description | "Thinking about Education through Film, " International Collaborative Course, Graduate School of Education, Kyoto University and UCL Institute of Education (December 8-10, 2020, UCL Institute of Education, London) | en |
dc.description.abstract | While we have an impulse to seek mutual understanding, we often encounter something beyond our understanding in others. This essay investigates how we can draw a picture in which both parties are passionately engaged in the conversation. We find crucial factors for it in the film Stella Dallas. The first is motherhood and daughterhood in human nature. The second is the unknowability of the daughter's side, which works as an education for a mother. Finally, those factors are activated by the speaker's seriousness. This seriousness can be a justification for the audience to understand the mother's gaze and be educated. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | 京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コース | ja |
dc.publisher.alternative | Course of Clinical Philosophical Pedagogy, Graduate School of Education, Kyoto University | en |
dc.rights | ©2019 The Author | en |
dc.title | <Articles>A Possibility of Mutual Communication: Beyond Agonistic Resignation | en |
dc.type | departmental bulletin paper | - |
dc.type.niitype | Departmental Bulletin Paper | - |
dc.identifier.ncid | AA1159104X | - |
dc.identifier.jtitle | 臨床教育人間学 | ja |
dc.identifier.volume | 14 | - |
dc.identifier.spage | 83 | - |
dc.identifier.epage | 87 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 12 | - |
dc.address | Graduate School of Education, Kyoto University | en |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1344-7866 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Record of Clinical-Philosophical Pedagogy | en |
出現コレクション: | 第14号 |
![](/dspace/image/articlelinker.gif)
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。