ダウンロード数: 96

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
rcpp14_83.pdf304.25 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorIBA, KOSUKEen
dc.contributor.alternativeイバ, コウスケja
dc.contributor.transcriptionイバ, コウスケja-Kana
dc.date.accessioned2019-10-09T06:16:33Z-
dc.date.available2019-10-09T06:16:33Z-
dc.date.issued2019-08-09-
dc.identifier.issn1344-7866-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/244260-
dc.description特集 : 京都大学大学院教育学研究科 ユニバーシティ・カレッジ・ロンドン教育研究所 国際合同授業 (2018年12月18日-10日, ロンドン, UCL教育研究所)ja
dc.description"Thinking about Education through Film, " International Collaborative Course, Graduate School of Education, Kyoto University and UCL Institute of Education (December 8-10, 2020, UCL Institute of Education, London)en
dc.description.abstractWhile we have an impulse to seek mutual understanding, we often encounter something beyond our understanding in others. This essay investigates how we can draw a picture in which both parties are passionately engaged in the conversation. We find crucial factors for it in the film Stella Dallas. The first is motherhood and daughterhood in human nature. The second is the unknowability of the daughter's side, which works as an education for a mother. Finally, those factors are activated by the speaker's seriousness. This seriousness can be a justification for the audience to understand the mother's gaze and be educated.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoeng-
dc.publisher京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コースja
dc.publisher.alternativeCourse of Clinical Philosophical Pedagogy, Graduate School of Education, Kyoto Universityen
dc.rights©2019 The Authoren
dc.title<Articles>A Possibility of Mutual Communication: Beyond Agonistic Resignationen
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAA1159104X-
dc.identifier.jtitle臨床教育人間学ja
dc.identifier.volume14-
dc.identifier.spage83-
dc.identifier.epage87-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey12-
dc.addressGraduate School of Education, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1344-7866-
dc.identifier.jtitle-alternativeRecord of Clinical-Philosophical Pedagogyen
出現コレクション:第14号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。