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dc.contributor.author吉田, 恭ja
dc.contributor.author齋藤, 道雄ja
dc.contributor.alternativeYOSHIDA, Yasushien
dc.contributor.alternativeSAITO, Michioen
dc.date.accessioned2020-06-23T07:09:52Z-
dc.date.available2020-06-23T07:09:52Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2434-0111-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/252330-
dc.description.abstract近年,都市の様々なエリアでエリアマネジメント(以下「エリマネ」)活動が行われるようになってきた.エリマネがより広く社会的に認知を受けるためには,エリマネ団体がマーケティング的な視点で来訪者を分析し,エリアの企業や行政を巻き込んで戦略的に活動することが必要である.この論文は,大阪駅周辺梅田地区のエリマネを例に取り,エリアへの来訪者はどのような人たちでどのようにエリマネ活動を評価しているのか,また来訪者は今後どう変化していくのかを明らかにする.現在,若年女性が多く訪れている梅田エリアは今後高齢化の懸念があること,エリマネ活動としては景観向上活動が幅広く支持されていること,インバウンドの影響が予想されること等が明らかになったが,これらは他のエリアの活動に対しても参考となる.ja
dc.description.abstractRecently, the area management has become more and more common and visible in various places with its variety of activities. In order for the area management to become even more widely recognized in the society, the management body should have a perspective of marketing for its activities to analyze and identify the needs of visitors. It also should act strategically, involving local businesses and the public sector in the area. Taking the Umeda area as an example, this paper tries to clarify who are the visitors to the area, how they evaluate area management activities there, and how they will change in near future. The findings of this paper include 1) the area currently visited by many young females are expected to become older, 2) the urban landscape improvement activity is highly evaluated by the visitors, and 3)inbound tourists will have some impacts to the area in the future, and so on. These findings may useful to area management activities in other areas as well.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisherグローバルビジネス学会ja
dc.publisher.alternativeSeciety of Global Businessen
dc.rights© 2019 グローバルビジネス学会ja
dc.rights許諾条件に基づいて掲載しています。ja
dc.subjectArea managementen
dc.subjectVisitoren
dc.subjectEvaluationen
dc.subjectMarketingen
dc.subjectUmedaen
dc.title大阪駅周辺梅田地区を訪れる来訪者の特性と来訪者によるエリアマネジメントの評価:マーケティングの視点からja
dc.title.alternativeON THE CHARACTERISTICS OF VISITORS TO THE OSAKA UMEDA STATIONS AREA AND THEIR EVALUATION TO THE AREA MANAGEMENT ACTIVITIES:FROM A VIEWPOINT OF MARKETINGen
dc.typejournal article-
dc.type.niitypeJournal Article-
dc.identifier.jtitleグローバルビジネスジャーナルja
dc.identifier.volume5-
dc.identifier.issue1-
dc.identifier.spage36-
dc.identifier.epage47-
dc.relation.doi10.32169/gbj.5.1_36-
dc.textversionpublisher-
dc.address京都大学 経営管理大学院ja
dc.address株式会社地域・交通計画研究所ja
dc.relation.NAID130007853375-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.eissn2434-0111-
dc.identifier.jtitle-alternativeGlobal Business Journalen
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