ダウンロード数: 665

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
jarps_1_20.pdf438.35 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <Theoretical Article>Death Rules: A Survey and Analysis of PC Death in Tabletop Role-Playing Games
その他のタイトル: <理論論文>死のルール・死の支配 : 卓上ロールプレイングゲームにおけるPCの死に関する調査と分析(英語のみ)
著者: St. Jacques, Nicholas  orcid https://orcid.org/0000-0002-3963-9990 (unconfirmed)
Tobin, Samuel  orcid https://orcid.org/0000-0002-7170-7607 (unconfirmed)
著者名の別形: セイン. ジャック, ニコラス
トビン, サムエル
キーワード: Death
mechanics
TRPGs

ゲームメカニック
TRPG
発行日: 21-Sep-2020
出版者: 日本RPG学研究会
誌名: RPG学研究
巻: 1
開始ページ: 20
終了ページ: 27
抄録: In this paper, we define and explore player character (PC) death in tabletop role-playing games (TRPGs) through a survey of how PC death is addressed in a range of TRPG rulebooks. We connect PC death to player agency and in doing so connect death to downtime and other play modes in which players have less or no control of their PCs. We discuss how PC death affects gameplay by breaking up time, by ending or starting a period of play, or by reinforcing or severing player and PC connections. The objective of this analysis is to improve our understanding of PC death, as well as PC life and the control, agency and play associated with it.
本稿では, テーブル・トーク・ロールプレイング・ゲーム(TRPG)におけるプレイヤーキャラクター(PC)の死を定義し, 様々なTRPGルールブックでPCの死がどのように扱われているかを調査することを考察する. また, PCの死をプレイヤーの行動力と結びつけ, ダウンタイムや, 自分のPCのコントロールが少ない, あるいはPCをコントロールできない他のプレイモードと結びつけている. PCの死が時間の中断, プレイの終了や開始, プレイヤーとPCのつながりの強化や切断によってゲームプレイにどのような影響を与えるかについても考察する. PCの死だけでなく, PCの人生とそれに関連するコントロール, エージェンシー(行為主体性), プレイについての理解を深めることが本稿の分析の目的である.
著作権等: This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
この作品はクリエイティブ・コモンズ表示4.0国際ライセンスの下に提供されています.
DOI: 10.14989/jarps_1_20
URI: http://hdl.handle.net/2433/254637
関連リンク: https://jarps.net/journal/issue/view/2
出現コレクション:1号: TRPG・LARPにおける感情的・心理的安全性

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。