このアイテムのアクセス数: 188

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
rcpp15_39.pdf702.42 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorRAPPLEYE, JEREMYen
dc.date.accessioned2021-12-24T07:50:46Z-
dc.date.available2021-12-24T07:50:46Z-
dc.date.issued2021-10-31-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/266826-
dc.description.abstractIn celebration of Professor Nishihira, who retires this year, this piece examines to what his extent his work may be understood as dialetheism. In providing a view of paideia as dialetheia, we may elaborate the educational dimensions of a view of reality as contradictory, as captured in the key phrase Double Eyes. In this way, we may be able to connect long-standing traditions in clinical-philosophical pedagogy with a wider range of recent intellectual projects and problématiques worldwide.en
dc.language.isoeng-
dc.publisher京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コースja
dc.publisher.alternativeCourse of Clinical Philosophical Pedagogy, Graduate School of Education, Kyoto Universityen
dc.rights©2021 The Authoren
dc.title[研究論文]Paideia as Dialetheia?en
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAA1159104X-
dc.identifier.jtitle臨床教育人間学ja
dc.identifier.volume15-
dc.identifier.spage39-
dc.identifier.epage50-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey06-
dc.addressGraduate School of Education, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1344-7866-
dc.identifier.jtitle-alternativeRecord of Clinical-Philosophical Pedagogyen
出現コレクション:第15号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。