このアイテムのアクセス数: 188
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
rcpp15_39.pdf | 702.42 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | RAPPLEYE, JEREMY | en |
dc.date.accessioned | 2021-12-24T07:50:46Z | - |
dc.date.available | 2021-12-24T07:50:46Z | - |
dc.date.issued | 2021-10-31 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/266826 | - |
dc.description.abstract | In celebration of Professor Nishihira, who retires this year, this piece examines to what his extent his work may be understood as dialetheism. In providing a view of paideia as dialetheia, we may elaborate the educational dimensions of a view of reality as contradictory, as captured in the key phrase Double Eyes. In this way, we may be able to connect long-standing traditions in clinical-philosophical pedagogy with a wider range of recent intellectual projects and problématiques worldwide. | en |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | 京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コース | ja |
dc.publisher.alternative | Course of Clinical Philosophical Pedagogy, Graduate School of Education, Kyoto University | en |
dc.rights | ©2021 The Author | en |
dc.title | [研究論文]Paideia as Dialetheia? | en |
dc.type | departmental bulletin paper | - |
dc.type.niitype | Departmental Bulletin Paper | - |
dc.identifier.ncid | AA1159104X | - |
dc.identifier.jtitle | 臨床教育人間学 | ja |
dc.identifier.volume | 15 | - |
dc.identifier.spage | 39 | - |
dc.identifier.epage | 50 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 06 | - |
dc.address | Graduate School of Education, Kyoto University | en |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1344-7866 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Record of Clinical-Philosophical Pedagogy | en |
出現コレクション: | 第15号 |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。