ダウンロード数: 75

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
rcpp15_93.pdf172.11 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorYAMAMOTO, GENTAen
dc.date.accessioned2021-12-24T07:50:47Z-
dc.date.available2021-12-24T07:50:47Z-
dc.date.issued2021-10-31-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/266833-
dc.description特集 : 京都大学大学院教育学研究科 ユニバーシティ・カレッジ・ロンドン教育研究所 国際合同授業 (2021年2月6日-7日, オンライン)ja
dc.description“Thinking about Education through Film”, International Collaborative Course, Graduate School of Education, Kyoto University and UCL Institute of Education (February 6-7, 2021, Online)en
dc.description.abstractThis article seeks to explore how one’s transformation can be supported by the other through interpreting a film, Maborosi by Hirokazu Kore-eda. The other can let one acknowledge one’s meaning of life or find one’s own voice in his or her own way by instructing without directness. This article concludes that this instruction can be seen as a sort of education between the one and the other, and furthermore, when referencing to Cavell and Nancy’s philosophy of film, it is also possible to say that the film has a potential to serve an educational role.en
dc.language.isoeng-
dc.publisher京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コースja
dc.publisher.alternativeCourse of Clinical Philosophical Pedagogy, Graduate School of Education, Kyoto Universityen
dc.rights©2021 The Authoren
dc.title<Articles>Instruction without Directness: Notes on Kore-eda’s Maborosien
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAA1159104X-
dc.identifier.jtitle臨床教育人間学ja
dc.identifier.volume15-
dc.identifier.spage93-
dc.identifier.epage97-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey13-
dc.addressGraduate School of Education, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1344-7866-
dc.identifier.jtitle-alternativeRecord of Clinical-Philosophical Pedagogyen
出現コレクション:第15号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。