このアイテムのアクセス数: 107
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
1348-5245_21_125.pdf | 3.42 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 吉川, 仁 | ja |
dc.contributor.author | 西上, 駿祐 | ja |
dc.contributor.alternative | YOSHIKAWA, Hitoshi | en |
dc.contributor.alternative | NISHIGAMI, Shunsuke | en |
dc.date.accessioned | 2022-12-23T09:10:27Z | - |
dc.date.available | 2022-12-23T09:10:27Z | - |
dc.date.issued | 2021-12 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/277949 | - |
dc.description.abstract | A numerical computation of a sound that a character moving in the 3D virtual space hears is considered. We consider wave acoustics for the accurate computation of the sound field having the several complicated scatterers. We solve the scattered wave field using time domain BIEM and store the computed boundary values in advance. We compute the sound of the moving point with the integral representation formula and the far field approximation in real time. The real-time auralization is realized with the game engine, Unity3D. | en |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 日本計算数理工学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japan Society for Computational Methods in Engineering | en |
dc.rights | © 著者 2021 | ja |
dc.rights | 著作権は著者に属し、特に断らない限りクリエイティブ・コモンズ・ライセンスの CC BY NC ND を採用しています | ja |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ja | - |
dc.subject | game sound | en |
dc.subject | real-time auralization | en |
dc.subject | BEM | en |
dc.subject | BIEM | en |
dc.subject | Unity | en |
dc.title | 遠方近似を用いた3次元時間域境界要素法による仮想空間における移動点のリアルタイム可聴化 | ja |
dc.title.alternative | A Real-Time Auralization in a Virtual Space Using Time Domain Boundary Integral Equation Method with the Far Field Approximation | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.jtitle | 計算数理工学論文集 | ja |
dc.identifier.volume | 21 | - |
dc.identifier.spage | 125 | - |
dc.identifier.epage | 129 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.identifier.artnum | 19-211218 | - |
dc.relation.url | http://www.matsumoto.nuem.nagoya-u.ac.jp/jascome/denshi-journal/21/21.html | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1348-5245 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Transactions of the Japan Society for Computational Methods in Engineering | en |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

このアイテムは次のライセンスが設定されています: クリエイティブ・コモンズ・ライセンス