このアイテムのアクセス数: 107

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
1348-5245_21_125.pdf3.42 MBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 遠方近似を用いた3次元時間域境界要素法による仮想空間における移動点のリアルタイム可聴化
その他のタイトル: A Real-Time Auralization in a Virtual Space Using Time Domain Boundary Integral Equation Method with the Far Field Approximation
著者: 吉川, 仁  kyouindb  KAKEN_id  orcid https://orcid.org/0000-0002-0298-1741 (unconfirmed)
西上, 駿祐  KAKEN_name
著者名の別形: YOSHIKAWA, Hitoshi
NISHIGAMI, Shunsuke
キーワード: game sound
real-time auralization
BEM
BIEM
Unity
発行日: Dec-2021
出版者: 日本計算数理工学会
誌名: 計算数理工学論文集
巻: 21
開始ページ: 125
終了ページ: 129
論文番号: 19-211218
抄録: A numerical computation of a sound that a character moving in the 3D virtual space hears is considered. We consider wave acoustics for the accurate computation of the sound field having the several complicated scatterers. We solve the scattered wave field using time domain BIEM and store the computed boundary values in advance. We compute the sound of the moving point with the integral representation formula and the far field approximation in real time. The real-time auralization is realized with the game engine, Unity3D.
著作権等: © 著者 2021
著作権は著者に属し、特に断らない限りクリエイティブ・コモンズ・ライセンスの CC BY NC ND を採用しています
URI: http://hdl.handle.net/2433/277949
関連リンク: http://www.matsumoto.nuem.nagoya-u.ac.jp/jascome/denshi-journal/21/21.html
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このアイテムは次のライセンスが設定されています: クリエイティブ・コモンズ・ライセンス Creative Commons