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タイトル: 土石流の流動特性を考慮した鉄道の土砂災害対策
その他のタイトル: Countermeasures Against Sediment Disaster on Railroads Considering Flow Characteristics of Debris Flow
著者: 竹林, 洋史  KAKEN_name
著者名の別形: TAKEBAYASHI, Hiroshi
キーワード: 鉄道
土石流
数値解析
現地調査
土砂災害対策
Railways
Debris flow
Numerical analysis
Field observation
Countermeasures against sediment disaster
発行日: Dec-2023
出版者: 京都大学防災研究所
誌名: 京都大学防災研究所年報. B
巻: 66
号: B
開始ページ: 256
終了ページ: 262
抄録: A field observation was conducted on the debris flow that occurred in Maruyama, Miyagawa-cho, Hida City, Gifu Prefecture, Japan, as a result of the torrential rainfall in western Japan in July 2018. Numerical simulations of the debris flow were also conducted to discuss countermeasures for railroads considering the flow characteristics of debris flows. The debris flows originated from two valleys. Numerical simulations showed that a large amount of sediment was deposited downstream of the confluence of the two tributaries and in the west side of the tributary. This is due to the geometry of the stream, which is conducive to sediment deposition, and is thought to be one of the reasons for the frequent occurrence of debris flows. Numerical simulation of debris flows can be used to calculate the path and duration of debris flows. This information can be used to determine effective locations for debris flow sensors that can warn trains in operation.
著作権等: 京都大学防災研究所年報に収載された各論文の著作権はすべて著者が有しています。(したがって、各著作物の著者が自身の論文を利用するにあたっては、京都大学防災研究所の許可は必要ありません。)私的使用・引用など著作権法上認められている場合を除き、著者に無断で転載、複製、翻訳などの利用をすることはできません。収載論文の私的利用・引用などの著作権に関わる取り扱いは、利用者の責任で著作権法に則って行ってください。
URI: http://hdl.handle.net/2433/286686
関連リンク: http://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/publications/nenpo/
出現コレクション:Vol.66 B

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