このアイテムのアクセス数: 65
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
jerra_10_89.pdf | 9.4 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | <論文>在外教育政策の形態に影響を与える要因 --台湾の在外教育政策に着目して-- |
その他のタイトル: | <Article>Factors Influencing the Forms of Overseas Education Policies --A Case Study of Taiwan-- |
著者: | 村田, 裕佳 ![]() |
著者名の別形: | MURATA, Yuuka |
発行日: | 3-Mar-2025 |
出版者: | 京都大学学際融合教育研究推進センター地域連携教育研究推進ユニット |
誌名: | 地域連携教育研究 |
巻: | 10 |
開始ページ: | 89 |
終了ページ: | 101 |
抄録: | This study focuses on the context under which governments of countries that send immigrants position and ensure education for “their own citizens” and “their own ethnic groups” residing overseas. Using Taiwan as a case study, the research organizes and analyzes regulations from the 1950s to the mid-2000s based on literature review. The findings reveal that changes in national identity, particularly evolving notions of “ethnicity” and “nation, ” have influenced the provision and content of overseas education. However, political and economic strategies have also significantly affected the positioning and support of such education. The study suggests that the provision of educational support for migrants may be contingent on their relationship with the government of the sending society, leaving them in a potentially vulnerable position. |
DOI: | 10.14989/JERRA_10_89 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/292571 |
出現コレクション: | 第10号 (最終特別号) |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。