ダウンロード数: 518

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
1_23.pdf453.77 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 小児看護教育における健康人間学への接近―学生の援助姿勢に関する調査から―
その他のタイトル: <Theses> An Approach to Health-Anthropology in Child --Nursing Education
著者: 近田, 敬子  KAKEN_name
著者名の別形: Chikata, Keiko
発行日: 1988
出版者: 京都大学医療技術短期大学部
誌名: 京都大学医療技術短期大学部紀要. 別冊, 健康人間学
巻: 1
開始ページ: 23
終了ページ: 29
抄録: The following study, based on a research on students' behavior toward children, deals with nursing education in pursuit of complete well-being of children. Though there are many students who find it difficult to handle children, it does not present any serious problems since it is caused by lack of experience in dealing with children. However, students who find it difficult to handle children often show a negative attitude toward children, while students who like children tend to adopt a domineering attitude. Both attitudes present a selfcentered way of approach toward children and neither of them help children in any way. Therefore, it is necessary to assume a helpful attitude, appreciating children's β+α (passion and action) in their daily experience, trusting children's will to act, loving them and refraining from unneccessary help.
URI: http://hdl.handle.net/2433/49475
出現コレクション:第1号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。