ダウンロード数: 807
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
KJ00000434082.pdf | 215.31 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | Social Capital and Business Networking : A Case Study of Modern Chinese Transnationalism |
著者: | Liu, Hong |
発行日: | Dec-2001 |
出版者: | 京都大学東南アジア研究センター |
誌名: | 東南アジア研究 |
巻: | 39 |
号: | 3 |
開始ページ: | 358 |
終了ページ: | 383 |
抄録: | This essay is an attempt to bridge social science theorizing and empirical research by looking at the margins and intersections of two closely-related socio-economic domains: Chinese business networking and transnational entrepreneurship. By employing the concept of "social capital" and situating it within the biography of a prominent Sino-Southeast Asian entrepreneur, it underscores the significance of social connections (including with non-Chinese actors) in the formation and sustaining of Chinese business networks in the global arena. |
記述: | この論文は国立情報学研究所の学術雑誌公開支援事業により電子化されました。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/53699 |
出現コレクション: | Vol.39 No.3 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。