ダウンロード数: 198

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
koyasu2001.pdf693.99 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 教育学部学生の情報リテラシー教育の最適化に関する研究(II) : 最終回までに学生が獲得したこと
その他のタイトル: <Papers> Optimizing information literacy education for the first year course of the Faculty of Education (II) : What students acquired at the end of the whole course
著者: 子安, 増生  KAKEN_name
林, 創  KAKEN_name
郷式, 徹  KAKEN_name
中村, 素典  KAKEN_name
著者名の別形: Koyasu, Masuo
Hayashi, Hajimu
Goshiki, Toru
Nakamura, Motonori
発行日: 1-Sep-2001
出版者: 京都大学高等教育教授システム開発センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 7
開始ページ: 131
終了ページ: 143
抄録: This study aimed at investigating how to optimize information literacy education for the first year course of the Faculty of Education, Kyoto University. Fifty-nine undergraduate students participated in an introductory course of Information Science in the fiscal year 2000. They were asked to answer nearly the same questionnaire three times to assess the changes in their basic knowledge and skills of computer use at the beginning, three months later and at the end of the course. We have already reported the main changes from the beginning to three months later (Koyasu, Goushiki, & Nakamura, 2000). This report adds the data taken at the end of the course and clarifies their implications.
URI: http://hdl.handle.net/2433/54094
出現コレクション:7号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。