ダウンロード数: 211
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
koyasu2001.pdf | 693.99 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 教育学部学生の情報リテラシー教育の最適化に関する研究(II) : 最終回までに学生が獲得したこと |
その他のタイトル: | <Papers> Optimizing information literacy education for the first year course of the Faculty of Education (II) : What students acquired at the end of the whole course |
著者: | 子安, 増生 林, 創 郷式, 徹 中村, 素典 |
著者名の別形: | Koyasu, Masuo Hayashi, Hajimu Goshiki, Toru Nakamura, Motonori |
発行日: | 1-Sep-2001 |
出版者: | 京都大学高等教育教授システム開発センター |
誌名: | 京都大学高等教育研究 |
巻: | 7 |
開始ページ: | 131 |
終了ページ: | 143 |
抄録: | This study aimed at investigating how to optimize information literacy education for the first year course of the Faculty of Education, Kyoto University. Fifty-nine undergraduate students participated in an introductory course of Information Science in the fiscal year 2000. They were asked to answer nearly the same questionnaire three times to assess the changes in their basic knowledge and skills of computer use at the beginning, three months later and at the end of the course. We have already reported the main changes from the beginning to three months later (Koyasu, Goushiki, & Nakamura, 2000). This report adds the data taken at the end of the course and clarifies their implications. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/54094 |
出現コレクション: | 7号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。