ダウンロード数: 31447

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
ASM_15_1.pdf1.65 MBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorHUNGWE, Kedmonen
dc.date.accessioned2008-11-18T09:46:00Z-
dc.date.available2008-11-18T09:46:00Z-
dc.date.issued1994-06-
dc.identifier.issn0285-1601-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/68115-
dc.description.abstractThe colonisation of Southern Rhodesia (now Zimbabwe) by the British in 1890 profoundly affected the development of the country. One of the enduring influences of colonialism has been the introduction of a state-directed formal education system. The history of the colonial educational policy was largely shaped and constrained by the values and assumptions of a white racial elite, determined to maintain a socio-economic and political dominance over other ethnic groups in the country.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoeng-
dc.publisherThe Center for African Area Studies, Kyoto Universityen
dc.publisher.alternative京都大学アフリカ地域研究資料センターja
dc.subjectEducation Policyen
dc.subjectMediaen
dc.subjectColonialismen
dc.subjectSouthern Rhodesiaen
dc.subject.ndc240-
dc.titleEducational Policy in African Colonial Contexts: The Case of Instructional Media in Southern Rhodesia (1930-1980)en
dc.typejournal article-
dc.type.niitypeJournal Article-
dc.identifier.ncidAA10626444-
dc.identifier.jtitleAfrican Study Monographsen
dc.identifier.volume15-
dc.identifier.issue1-
dc.identifier.spage1-
dc.identifier.epage36-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey01-
dc.addressMichigan State Universityen
dc.identifier.selfDOI10.14989/68115-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn0285-1601-
出現コレクション:Vol.15 No.1

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。