ダウンロード数: 31447
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
ASM_15_1.pdf | 1.65 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | HUNGWE, Kedmon | en |
dc.date.accessioned | 2008-11-18T09:46:00Z | - |
dc.date.available | 2008-11-18T09:46:00Z | - |
dc.date.issued | 1994-06 | - |
dc.identifier.issn | 0285-1601 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/68115 | - |
dc.description.abstract | The colonisation of Southern Rhodesia (now Zimbabwe) by the British in 1890 profoundly affected the development of the country. One of the enduring influences of colonialism has been the introduction of a state-directed formal education system. The history of the colonial educational policy was largely shaped and constrained by the values and assumptions of a white racial elite, determined to maintain a socio-economic and political dominance over other ethnic groups in the country. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | The Center for African Area Studies, Kyoto University | en |
dc.publisher.alternative | 京都大学アフリカ地域研究資料センター | ja |
dc.subject | Education Policy | en |
dc.subject | Media | en |
dc.subject | Colonialism | en |
dc.subject | Southern Rhodesia | en |
dc.subject.ndc | 240 | - |
dc.title | Educational Policy in African Colonial Contexts: The Case of Instructional Media in Southern Rhodesia (1930-1980) | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.ncid | AA10626444 | - |
dc.identifier.jtitle | African Study Monographs | en |
dc.identifier.volume | 15 | - |
dc.identifier.issue | 1 | - |
dc.identifier.spage | 1 | - |
dc.identifier.epage | 36 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 01 | - |
dc.address | Michigan State University | en |
dc.identifier.selfDOI | 10.14989/68115 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 0285-1601 | - |
出現コレクション: | Vol.15 No.1 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。