このアイテムのアクセス数: 124

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
ASM_S_26_197.pdf199.6 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: The Influence of Schooling and Relocation on the G/ui pupil Companionship
著者: AKIYAMA, Hiroyuki
キーワード: Central San
Children
Companionship
Influence of schooling and relocation
Kinship
Age difference
発行日: Mar-2001
出版者: The Center for African Area Studies, Kyoto University
誌名: African study monographs. Supplementary issue.
巻: 26
開始ページ: 197
終了ページ: 208
抄録: This paper describes the companionship patterns in size and composition of Central San children to explore the influences of relocation and schooling, the two epochal events for children in the last 50 years. In the Central Kalahari Game Reserve of Botswana, San children formerly played only with relatives. Especially the elder pupils nowadays often become schoolmates who are not kin. Relocation and schooling brought about children's exposure to nonrelatives. Schoolmate is a new option for San children to make friend with others.
DOI: 10.14989/68399
URI: http://hdl.handle.net/2433/68399
出現コレクション:26 (African Hunter-Gatherers : Persisting Cultures and Contemporary Problems)

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。