ダウンロード数: 1480

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
04_Soyama.pdf311.51 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.author曽山, 和彦ja
dc.contributor.alternativeSoyama, Kazuhikoen
dc.date.accessioned2009-03-03T06:03:21Z-
dc.date.available2009-03-03T06:03:21Z-
dc.date.issued2008-12-01-
dc.identifier.issn1341-4836-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/70830-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate student awareness and to evaluate lectures that adopted structured group encounter. We conducted questionnaire surveys of 178 university students. We asked students taking the teacher training course of their expectations for all lectures at the university. We also asked students about lectures that adopted structured group encounter. The results suggest that lectures that adopted structured group encounter received greater satisfaction levels than students expected. Therefore, to improve lectures at the university, it is necessary to implement interactive lectures that adopt group work.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisher京都大学高等教育研究開発推進センターja
dc.publisher.alternativeCenter for the Promotion of Excellence in Higher Education, Kyoto Universityen
dc.subject構成的グループ・エンカウンターja
dc.subject参加型授業ja
dc.subject期待ja
dc.subject満足ja
dc.subjectstructured group encounteren
dc.subjectinteractive lectureen
dc.subjectexpectationen
dc.subjectsatisfactionen
dc.subject.ndc377-
dc.title<実践報告>構成的グループ・エンカウンターを取り入れた参加型授業に対する学生の意識と評価ja
dc.title.alternativeStudent Awareness and Evaluation of Lectures at University that have Adopted Structured Group Encounteren
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAN10487452-
dc.identifier.jtitle京都大学高等教育研究ja
dc.identifier.volume14-
dc.identifier.spage37-
dc.identifier.epage43-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey04-
dc.address名城大学教職センターja
dc.address.alternativeCenter for Teacher Education, Meijo Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1341-4836-
dc.identifier.jtitle-alternativeKyoto University Researches in Higher Educationen
出現コレクション:14号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。