ダウンロード数: 1480
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
04_Soyama.pdf | 311.51 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 曽山, 和彦 | ja |
dc.contributor.alternative | Soyama, Kazuhiko | en |
dc.date.accessioned | 2009-03-03T06:03:21Z | - |
dc.date.available | 2009-03-03T06:03:21Z | - |
dc.date.issued | 2008-12-01 | - |
dc.identifier.issn | 1341-4836 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/70830 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate student awareness and to evaluate lectures that adopted structured group encounter. We conducted questionnaire surveys of 178 university students. We asked students taking the teacher training course of their expectations for all lectures at the university. We also asked students about lectures that adopted structured group encounter. The results suggest that lectures that adopted structured group encounter received greater satisfaction levels than students expected. Therefore, to improve lectures at the university, it is necessary to implement interactive lectures that adopt group work. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 京都大学高等教育研究開発推進センター | ja |
dc.publisher.alternative | Center for the Promotion of Excellence in Higher Education, Kyoto University | en |
dc.subject | 構成的グループ・エンカウンター | ja |
dc.subject | 参加型授業 | ja |
dc.subject | 期待 | ja |
dc.subject | 満足 | ja |
dc.subject | structured group encounter | en |
dc.subject | interactive lecture | en |
dc.subject | expectation | en |
dc.subject | satisfaction | en |
dc.subject.ndc | 377 | - |
dc.title | <実践報告>構成的グループ・エンカウンターを取り入れた参加型授業に対する学生の意識と評価 | ja |
dc.title.alternative | Student Awareness and Evaluation of Lectures at University that have Adopted Structured Group Encounter | en |
dc.type | departmental bulletin paper | - |
dc.type.niitype | Departmental Bulletin Paper | - |
dc.identifier.ncid | AN10487452 | - |
dc.identifier.jtitle | 京都大学高等教育研究 | ja |
dc.identifier.volume | 14 | - |
dc.identifier.spage | 37 | - |
dc.identifier.epage | 43 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 04 | - |
dc.address | 名城大学教職センター | ja |
dc.address.alternative | Center for Teacher Education, Meijo University | en |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1341-4836 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Kyoto University Researches in Higher Education | en |
出現コレクション: | 14号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。