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dc.contributor.author高山, 知司ja
dc.contributor.author吉岡, 洋ja
dc.contributor.author西田, 善道ja
dc.contributor.author山元, 淳史ja
dc.contributor.author岩井, 卓ja
dc.contributor.author原, 正典ja
dc.contributor.author鳥井, 正志ja
dc.contributor.author関田, 欣治ja
dc.contributor.alternativeTAKAYAMA, Tomotsukaen
dc.contributor.alternativeYOSHIOKA, Hiroshien
dc.contributor.alternativeNISHIDA, Yoshimichien
dc.contributor.alternativeYAMAMOTO, Atsushien
dc.contributor.alternativeIWAI, Takuen
dc.contributor.alternativeHARA, Masanorien
dc.contributor.alternativeTORII, Tadashien
dc.contributor.alternativeSEKITA, Kinjien
dc.date.accessioned2009-07-22T00:38:31Z-
dc.date.available2009-07-22T00:38:31Z-
dc.date.issued1997-04-01-
dc.identifier.issn0386-412X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/80261-
dc.description.abstract岩手県久慈港の多点係留ブイバ}スにおいて, 1995年12月6‐7日および17‐18日にかけて, タンカー(10万トン)が係留できる限界の強風, 高波浪条件のもとで, 風速, 波高および係留力の変化を計測するとともに, キネマチックGPSを適用して, 船体の動揺を計測し, その周波数特性について解析し, 風や波との関係を調べた。風はサージング, スウェイング, ヨーイング, 係留力の長周期変動を起こし, 波はローリング, ピッチング+ヒービング, 係留力の短周期変動を起こす。風波はうねりに比べ, 船体動揺への影響は小く係留力への影響は大きい。ja
dc.description.abstractField measurement of mooring tensions and motions of a tanker in multi‐buoy berth was carried out at Kuji National Oil Reservoir Base in Tohoku‐district on Dec.6 to 7 and 17 to 18, 1995. The motions of the tanker were measured by kinematic OPS.The results of spectral analysis about the mooring tensions and motions of the tanker show that wind induces long period motions and slowly varying tensions and wave does short periods motions and rapidly varying tensions.Wind waves are less effective on motions of the tanker but more effective on tensions than swells.The results were compared with numerical simulation.Keywords: multi‐buoys; field observation; kinematic OPS positioning; tanker motions; mooring tensionen
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisher京都大学防災研究所ja
dc.publisher.alternativeDisaster Prevention Research Institute, Kyoto Universityen
dc.subject多点係留ブイja
dc.subject現地観測ja
dc.subjectキネマチックGPSja
dc.subject係留タンカーの運動ja
dc.subject係留張力ja
dc.subjectmulti‐buoysen
dc.subjectfield observationen
dc.subjectkinematic OPS positioningen
dc.subjecttanker motionsen
dc.subjectmooring tensionen
dc.subject.ndc452.5-
dc.title多点ブイ係留時の大型タンカーの動揺と係留力の現地観測ja
dc.title.alternativeField Measurement of Rope Tensions and Motions of a Tanker Moored at Multi‐Buoysen
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAN00027784-
dc.identifier.jtitle京都大学防災研究所年報. Bja
dc.identifier.volume40-
dc.identifier.issueB-2-
dc.identifier.spage473-
dc.identifier.epage484-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey36-
dc.relation.urlhttp://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/nenpo/nenpo.html-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn0386-412X-
dc.identifier.jtitle-alternativeDisaster Prevention Research Institute Annuals. Ben
出現コレクション:No.40 B-2

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