ダウンロード数: 446

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
05_bando.pdf1.16 MBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <実践報告> 擬人化と体験学習
その他のタイトル: <Reports> Personalization of Nature
著者: 坂東, 昌子  KAKEN_name
山下, 芳樹  KAKEN_name
上田, 倫也  KAKEN_name
石尾, 広武  KAKEN_name
川村, 康文  KAKEN_name
前, 直弘  KAKEN_name
著者名の別形: BANDO, Masako
YAMASHITA, Yoshiki
UEDA, Tomoya
ISHIO, Hiromu
KAWAMURA, Yasufumi
MAE, Naohiro
キーワード: 擬人化
まめ磁石
電磁気学
理科実験教室
教育方法
personalization
mini-magnet
electromagnetic theory
children's classes
education method
発行日: 1-Dec-2010
出版者: 京都大学高等教育研究開発推進センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 16
開始ページ: 49
終了ページ: 60
抄録: We propose a mini-magnet model as an example for a possible method of education to help to understand magnetism. We show how this mini-magnet model works in understanding the various characteristic features of magnets, which were found to be quite different from those of the electric properties of materials. We performed games using mini-magnets in a series of children's classes with their parents, which were organized with the collaboration of JEIN (NPO) and the Faculty of Science of Kyoto University. We have experienced and received various suggestions on essential ingredients not only for early-stage education program but for education programs for university students. We have also learned that, for children, personalization may be a very effective way to understand natural phenomena.
URI: http://hdl.handle.net/2433/137203
出現コレクション:16号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。