ダウンロード数: 1819
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
KenkoKagaku_8_25.pdf | 1.86 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 状況判断力の向上のためのシミュレーション学習の試みとその学習モチベーション(II) : 新生児ケア正常・異常編 |
その他のタイトル: | An Approach to Improve Situation Assessment Using Simulation Learning Methods and The Evaluation of Midwifery Students' Learning Motivation II : Newborn Care in Normal and High-risk Situation |
著者: | 谷口, 初美 千葉, 陽子 我部山, キヨ子 |
著者名の別形: | Taniguchi, Hatsumi Chiba, Yoko Kabeyama, Kiyoko |
キーワード: | Simulation learning method midwifery education role playing learning motivation |
発行日: | 31-Mar-2013 |
出版者: | 京都大学大学院医学研究科人間健康科学系専攻 |
誌名: | 京都大学大学院医学研究科人間健康科学系専攻紀要 : 健康科学 : health science |
巻: | 8 |
開始ページ: | 25 |
終了ページ: | 30 |
抄録: | The purpose of this study was to explore the effects and motivational impact of simulation learning in order to enhance situation assessment. Based on the theory of the learning pyramid, a teaching method was developed by the following process: review, acquire new knowledge, create scenarios, scenario-based role play, debrief, and evaluate. |
DOI: | 10.14989/173385 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/173385 |
出現コレクション: | 第8号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。