ダウンロード数: 732
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
R.H.E_019_047.pdf | 411.29 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 岡本, 雅子 | ja |
dc.contributor.author | 村上, 正行 | ja |
dc.contributor.author | 吉川, 直人 | ja |
dc.contributor.author | 喜多, 一 | ja |
dc.contributor.alternative | OKAMOTO, Masako | en |
dc.contributor.alternative | MURAKAMI, Masayuki | en |
dc.contributor.alternative | YOSHIKAWA, Naoto | en |
dc.contributor.alternative | KITA, Hajime | en |
dc.contributor.transcription | オカモト, マサコ | ja-Kana |
dc.contributor.transcription | ムラカミ, マサユキ | ja-Kana |
dc.contributor.transcription | ヨシカワ, ナオト | ja-Kana |
dc.contributor.transcription | キタ, ハジメ | ja-Kana |
dc.date.accessioned | 2014-04-22T05:11:47Z | - |
dc.date.available | 2014-04-22T05:11:47Z | - |
dc.date.issued | 2013-12-01 | - |
dc.identifier.issn | 1341-4836 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/185762 | - |
dc.description.abstract | This paper defines "shakyo-style learning" as the learning of computer programming by mimicking input according to sample programs, running them and ensuring their outcome. We developed shakyo-style learning material based on missteps found in the process used by novices in learning computer programming; we then evaluated it in an undergraduate computer literacy course. As a result, we found that learning material with documented in-detail work instructions for the programming process worked well among novices. Additionally, through smoothed work in learning, this learning process had strong implications for understanding the concepts in computer programming. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 京都大学高等教育研究開発推進センター | ja |
dc.publisher.alternative | Center for the Promotion of Excellence in Higher Education, Kyoto University | en |
dc.subject | プログラミング教材 | ja |
dc.subject | 写経型学習 | ja |
dc.subject | つまずき | ja |
dc.subject | 事例学習 | ja |
dc.subject | 初学者 | ja |
dc.subject | computer programming materials | en |
dc.subject | shakyo-style learning | en |
dc.subject | missteps | en |
dc.subject | example-based learning | en |
dc.subject | novices | en |
dc.subject.ndc | 377 | - |
dc.title | <実践報告>プログラミングの写経型学習過程を対象としたつまずきの分析とテキスト教材の改善 : 作業の自立的遂行と作業を介した理解のための支援と工夫 | ja |
dc.title.alternative | <Papers>Analysis of Missteps in Shakyo-Style Learning of Computer Programming and Improvement of Learning Material : Support and Design for Self-Sustaining Work Performance and Understanding through Work | en |
dc.type | departmental bulletin paper | - |
dc.type.niitype | Departmental Bulletin Paper | - |
dc.identifier.ncid | AN10487452 | - |
dc.identifier.jtitle | 京都大学高等教育研究 | ja |
dc.identifier.volume | 19 | - |
dc.identifier.spage | 47 | - |
dc.identifier.epage | 57 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 05 | - |
dc.address | 京都大学大学院情報学研究科 | ja |
dc.address | 京都外国語大学マルチメディア教育研究センター | ja |
dc.address | 株式会社キヤミー | ja |
dc.address | 京都大学国際高等教育院 | ja |
dc.address.alternative | Graduate School of Informatics, Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Research Center for Multi-Media Education, Kyoto University of Foreign Studies | en |
dc.address.alternative | CAMMY, Co., Ltd | en |
dc.address.alternative | Institute for Liberal Arts and Sciences, Kyoto University | en |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1341-4836 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Kyoto University Researches in Higher Education | en |
出現コレクション: | 19号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。