ダウンロード数: 732

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
R.H.E_019_047.pdf411.29 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.author岡本, 雅子ja
dc.contributor.author村上, 正行ja
dc.contributor.author吉川, 直人ja
dc.contributor.author喜多, 一ja
dc.contributor.alternativeOKAMOTO, Masakoen
dc.contributor.alternativeMURAKAMI, Masayukien
dc.contributor.alternativeYOSHIKAWA, Naotoen
dc.contributor.alternativeKITA, Hajimeen
dc.contributor.transcriptionオカモト, マサコja-Kana
dc.contributor.transcriptionムラカミ, マサユキja-Kana
dc.contributor.transcriptionヨシカワ, ナオトja-Kana
dc.contributor.transcriptionキタ, ハジメja-Kana
dc.date.accessioned2014-04-22T05:11:47Z-
dc.date.available2014-04-22T05:11:47Z-
dc.date.issued2013-12-01-
dc.identifier.issn1341-4836-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/185762-
dc.description.abstractThis paper defines "shakyo-style learning" as the learning of computer programming by mimicking input according to sample programs, running them and ensuring their outcome. We developed shakyo-style learning material based on missteps found in the process used by novices in learning computer programming; we then evaluated it in an undergraduate computer literacy course. As a result, we found that learning material with documented in-detail work instructions for the programming process worked well among novices. Additionally, through smoothed work in learning, this learning process had strong implications for understanding the concepts in computer programming.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisher京都大学高等教育研究開発推進センターja
dc.publisher.alternativeCenter for the Promotion of Excellence in Higher Education, Kyoto Universityen
dc.subjectプログラミング教材ja
dc.subject写経型学習ja
dc.subjectつまずきja
dc.subject事例学習ja
dc.subject初学者ja
dc.subjectcomputer programming materialsen
dc.subjectshakyo-style learningen
dc.subjectmisstepsen
dc.subjectexample-based learningen
dc.subjectnovicesen
dc.subject.ndc377-
dc.title<実践報告>プログラミングの写経型学習過程を対象としたつまずきの分析とテキスト教材の改善 : 作業の自立的遂行と作業を介した理解のための支援と工夫ja
dc.title.alternative<Papers>Analysis of Missteps in Shakyo-Style Learning of Computer Programming and Improvement of Learning Material : Support and Design for Self-Sustaining Work Performance and Understanding through Worken
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAN10487452-
dc.identifier.jtitle京都大学高等教育研究ja
dc.identifier.volume19-
dc.identifier.spage47-
dc.identifier.epage57-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey05-
dc.address京都大学大学院情報学研究科ja
dc.address京都外国語大学マルチメディア教育研究センターja
dc.address株式会社キヤミーja
dc.address京都大学国際高等教育院ja
dc.address.alternativeGraduate School of Informatics, Kyoto Universityen
dc.address.alternativeResearch Center for Multi-Media Education, Kyoto University of Foreign Studiesen
dc.address.alternativeCAMMY, Co., Ltden
dc.address.alternativeInstitute for Liberal Arts and Sciences, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1341-4836-
dc.identifier.jtitle-alternativeKyoto University Researches in Higher Educationen
出現コレクション:19号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。