ダウンロード数: 90

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
rcpp09_197.pdf381.77 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <PART II : LANGUAGE, LEARNING AND IDENTITY>Language Minority Students, Parental Engagement and Partnerships
著者: Saito, Katsura
著者名の別形: サイトウ, カツラ
発行日: 31-Mar-2009
出版者: 京都大学大学院教育学研究科臨床教育学講座
誌名: 臨床教育人間学
巻: 9
開始ページ: 197
終了ページ: 202
抄録: Engaging parents means a very important element to the academic success of language minority students (LMS). School districts and schools design to promote more effective and active parental engagement. It reflects the view that effective parental engagement spurs fostering LMS's identity and improvement in learning. In the United States, parental engagement is legalized by legislation, and noteworthy activities on the matter are implemented by school districts. This paper provides key information to educators and local policymakers, who constantly face the challenge of how best to structure and implement education for LMS, those who are disadvantaged, and to empower parents in an effort to foster LMS identity and to improve academic performance. In the main section, approaches to engaging hard-to-reach parents are discussed.
URI: http://hdl.handle.net/2433/197043
出現コレクション:第9号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。