Access count of this item: 268

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ykyok00208.pdfAbstract_要旨175.07 kBAdobe PDFView/Open
gkyok00208.pdfDigest_要約284.06 kBAdobe PDFView/Open
Title: アメリカ合衆国の学校教育における学習障害児支援体制の模索―「介入指導への応答(Response to Intervention)」の到達点と課題―
Authors: 羽山, 裕子  KAKEN_name
Author's alias: Hayama, Yuko
Keywords: アメリカ合衆国
特別支援教育
学習障害
Response to Intervention
介入指導
Issue Date: 24-Jul-2017
Publisher: Kyoto University
Conferring University: Kyoto University (京都大学)
Degree Level: 新制・課程博士
Degree Discipline: 博士(教育学)
Degree Report no.: 甲第20599号
Degree no.: 教博第208号
Degree Call no.: 新制||教||169(附属図書館)
Degree Affiliation: 京都大学大学院教育学研究科教育科学専攻
Examination Committee members: (主査)教授 西岡 加名恵, 准教授 石井 英真, 教授 杉本 均
Provisions of the Ruling of Degree: 学位規則第4条第1項該当
Rights: 学位規則第9条第2項により要約公開
DOI: 10.14989/doctor.k20599
URI: http://hdl.handle.net/2433/226753
Appears in Collections:Doctoral Dissertation (Education)

Show full item record

Export to RefWorks


Export Format: 


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.