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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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20103785.pdf | 6.99 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 定容燃焼装置内に模擬した二段噴射ディーゼル燃焼に及ぼす噴孔径および噴射圧力の影響 |
その他のタイトル: | Effects of Nozzle Orifice Diameter and Injection Pressure on Two-Stage-Injection Diesel Combustion Simulated in a Constant Volume Vessel |
著者: | 堀部, 直人 ![]() ![]() ![]() 吉田, 和希 ![]() 石山, 拓二 ![]() |
著者名の別形: | Horibe, Naoto Yoshida, Kazuki Ishiyama, Takuji |
キーワード: | Diesel Engine Fuel Injection PCCI Two-Stage Injection Constant Volume Vessel |
発行日: | Nov-2010 |
出版者: | 自動車技術会 |
誌名: | 内燃機関シンポジウム講演論文集 |
巻: | 21 |
開始ページ: | 551 |
終了ページ: | 556 |
論文番号: | 20103785 |
抄録: | This study aims to clarify the process of PCCI-based diesel combustion with two-stage injection. For this purpose, the effects of fuel injection conditions (injection pressure and nozzle-orifice diameter) on heat release rate and NOx formation process for various fuel amounts of pilot injection and various injection intervals between pilot and main injections were investigated using a constant-volume vessel under an ambient condition, which provides PCCI-based combustion with longer ignition delay compared with diesel condition. The results show that, in the case of small pilot-injection quantity and short injection interval, high injection pressure makes over-lean mixture of pilot injection and long ignition delay of main-injection fuel. In the case of large pilot-injection quantity, longer injection interval shifts the combustion from the mixing-controlled mode to premixed mode with reduction of NOx mass. |
記述: | [第21回内燃機関シンポジウム -低炭素社会に向けたエンジン技術-]2010年11月10日 - 2010年11月12日 |
著作権等: | © 2010 公益社団法人 自動車技術会 (Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.) 発行元の許可を得て登録しています. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/237696 |
関連リンク: | https://www.jsme.or.jp/event/233/ |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

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