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タイトル: 定容燃焼装置内に模擬した二段噴射ディーゼル燃焼に及ぼす噴孔径および噴射圧力の影響
その他のタイトル: Effects of Nozzle Orifice Diameter and Injection Pressure on Two-Stage-Injection Diesel Combustion Simulated in a Constant Volume Vessel
著者: 堀部, 直人  kyouindb  KAKEN_id  orcid https://orcid.org/0000-0002-7126-2986 (unconfirmed)
吉田, 和希  KAKEN_name
石山, 拓二  KAKEN_name
著者名の別形: Horibe, Naoto
Yoshida, Kazuki
Ishiyama, Takuji
キーワード: Diesel Engine
Fuel Injection
PCCI
Two-Stage Injection
Constant Volume Vessel
発行日: Nov-2010
出版者: 自動車技術会
誌名: 内燃機関シンポジウム講演論文集
巻: 21
開始ページ: 551
終了ページ: 556
論文番号: 20103785
抄録: This study aims to clarify the process of PCCI-based diesel combustion with two-stage injection. For this purpose, the effects of fuel injection conditions (injection pressure and nozzle-orifice diameter) on heat release rate and NOx formation process for various fuel amounts of pilot injection and various injection intervals between pilot and main injections were investigated using a constant-volume vessel under an ambient condition, which provides PCCI-based combustion with longer ignition delay compared with diesel condition. The results show that, in the case of small pilot-injection quantity and short injection interval, high injection pressure makes over-lean mixture of pilot injection and long ignition delay of main-injection fuel. In the case of large pilot-injection quantity, longer injection interval shifts the combustion from the mixing-controlled mode to premixed mode with reduction of NOx mass.
記述: [第21回内燃機関シンポジウム -低炭素社会に向けたエンジン技術-]2010年11月10日 - 2010年11月12日
著作権等: © 2010 公益社団法人 自動車技術会 (Society of Automotive Engineers of Japan, Inc.)
発行元の許可を得て登録しています.
URI: http://hdl.handle.net/2433/237696
関連リンク: https://www.jsme.or.jp/event/233/
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

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