ダウンロード数: 80
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
jsmemecj.2015._G0700506-.pdf | 422.09 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 少量噴霧時におけるディーゼル噴霧特性に関する研究 |
その他のタイトル: | Study on Characteristics of a Diesel Spray under Small-Quantity Injection Condition |
著者: | 住野, 友則 包, 智超 堀部, 直人 https://orcid.org/0000-0002-7126-2986 (unconfirmed) 石山, 拓二 |
著者名の別形: | Sumino, Tomonori Bao, Zhichao Horibe, Naoto Ishiyama, Takuji |
キーワード: | Diesel Spray Injection Penetration Pilot injection Post injection |
発行日: | 13-Sep-2015 |
出版者: | 日本機械学会 |
誌名: | 年次大会 |
巻: | 2015 |
論文番号: | G0700506 |
抄録: | This study aims to investigate the spray development process of diesel spray under small-quantity injection condition. The effects of injection pressure and injection quantity on spray tip penetrations were analyzed using a rapid compression and expansion machine, and the effects of injection-rate pattern on spray development process were simulated using a one-dimensional spray model. The results show that the spray tip penetration is dependent on time with exponent more than one just after injection start, and the exponent turns to one and one half as time elapses. With small-quantity spray the exponent is one forth after the end of injection. The simulation results show that the penetration dependence on time to the power of more than one during beginning of injection is caused by increasing momentum flux by rising injection rate, and the penetration rapidly decelerates as reducing momentum flux at the spray tip by decline of injection rate. |
記述: | 日本機械学会2015年度年次大会 2015.9.13-16 |
著作権等: | 発行元の許可を得て登録しています. This is not the published version. Please cite only the published version. この論文は出版社版でありません。引用の際には出版社版をご確認ご利用ください。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/239406 |
DOI(出版社版): | 10.1299/jsmemecj.2015._G0700506- |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。