ダウンロード数: 71
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
rcpp15_39.pdf | 702.42 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | [研究論文]Paideia as Dialetheia? |
著者: | RAPPLEYE, JEREMY |
発行日: | 31-Oct-2021 |
出版者: | 京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コース |
誌名: | 臨床教育人間学 |
巻: | 15 |
開始ページ: | 39 |
終了ページ: | 50 |
抄録: | In celebration of Professor Nishihira, who retires this year, this piece examines to what his extent his work may be understood as dialetheism. In providing a view of paideia as dialetheia, we may elaborate the educational dimensions of a view of reality as contradictory, as captured in the key phrase Double Eyes. In this way, we may be able to connect long-standing traditions in clinical-philosophical pedagogy with a wider range of recent intellectual projects and problématiques worldwide. |
著作権等: | ©2021 The Author |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/266826 |
出現コレクション: | 第15号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。