ダウンロード数: 40

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
rcpp16_71.pdf1 MBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorIBA, KOSUKEen
dc.date.accessioned2022-08-03T07:21:02Z-
dc.date.available2022-08-03T07:21:02Z-
dc.date.issued2022-07-25-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/275737-
dc.description特集I : 京都大学大学院教育学研究科 ユニバーシティ・カレッジ・ロンドン教育研究所 国際合同授業 (2022年2月5日-7日, オンライン)ja
dc.description“Thinking about Education through Film”, International Collaborative Course, Graduate School of Education, Kyoto University and UCL IOE (February 5-7, 2022, Online)en
dc.description.abstractWe have desire to perfectly analyse a film, observe scenes broken into pieces as evidence to explain all the events and behaviours in the film. The desire implies that we tend to see our own ordinary lives in the same way. The film, Lost in Translation tells us to resist such a worldview. Just as successful communication is not a matter of the precision of direct translation, possible ways of transformation should not be analytically planned and premeditated. The film works as a device not only to tell us how we live our ordinary lives but also to make us sensuously experience them in frustration caused by hiddenness of transformation as in the case of Bob and Charlotte, the two main characters in Lost in Translation.en
dc.language.isoeng-
dc.publisher京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コースja
dc.publisher.alternativeCourse of Clinical Philosophical Pedagogy, Graduate School of Education, Kyoto Universityen
dc.rights©2022 The Authoren
dc.title<Articles>From Extraordinary Viewers to the Ordinary: Film Questioning Usen
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAA1159104X-
dc.identifier.jtitle臨床教育人間学ja
dc.identifier.volume16-
dc.identifier.spage71-
dc.identifier.epage74-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey11-
dc.addressGraduate School of Education, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1344-7866-
dc.identifier.jtitle-alternativeRecord of Clinical-Philosophical Pedagogyen
出現コレクション:第16号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。