ダウンロード数: 41

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
rcpp16_85.pdf338.45 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorUSHIROGAWA, KEIICHIen
dc.date.accessioned2022-08-03T07:21:03Z-
dc.date.available2022-08-03T07:21:03Z-
dc.date.issued2022-07-25-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/275740-
dc.description特集I : 京都大学大学院教育学研究科 ユニバーシティ・カレッジ・ロンドン教育研究所 国際合同授業 (2022年2月5日-7日, オンライン)ja
dc.description“Thinking about Education through Film”, International Collaborative Course, Graduate School of Education, Kyoto University and UCL IOE (February 5-7, 2022, Online)en
dc.description.abstractIn this paper, I attempt to see Lost in Translation from the perspective of Philosophy as Translation. According to Standish and Saito, the process of translation is “neither as a metaphor nor as a clearly circumscribed topic but as metonym of our lives.” As we translate from one language to another, we experience the process of translation when we undergo the experiences which are never expressed by words. This paper examines whether it is appropriate to adopt the lens of philosophy as translation to examine the ways of life of the characters in the film.en
dc.language.isoeng-
dc.publisher京都大学大学院教育学研究科臨床教育学コースja
dc.publisher.alternativeCourse of Clinical Philosophical Pedagogy, Graduate School of Education, Kyoto Universityen
dc.rights©2022 The Authoren
dc.title<Articles>Philosophy as Translation in Lost in Translation: Is it Possible to Overlap Philosophy as Translation with the Film?en
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAA1159104X-
dc.identifier.jtitle臨床教育人間学ja
dc.identifier.volume16-
dc.identifier.spage85-
dc.identifier.epage88-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey14-
dc.addressFaculty of Education, Kyoto Universityen
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1344-7866-
dc.identifier.jtitle-alternativeRecord of Clinical-Philosophical Pedagogyen
出現コレクション:第16号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。