このアイテムのアクセス数: 84
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
JACUE41(2)_62.pdf | 1.21 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 深堀, 聰子 | ja |
dc.contributor.author | 松下, 佳代 | ja |
dc.contributor.author | 中島, 英博 | ja |
dc.contributor.author | 佐藤, 万知 | ja |
dc.contributor.author | 田中, 一孝 | ja |
dc.contributor.author | 畑野, 快 | ja |
dc.contributor.author | 斎藤, 有吾 | ja |
dc.contributor.alternative | Fukahori, Satoko | en |
dc.contributor.alternative | Matsushita, Kayo | en |
dc.contributor.alternative | Nakajima, Hidehiro | en |
dc.contributor.alternative | Sato, Machi | en |
dc.contributor.alternative | Tanaka, Ikko | en |
dc.contributor.alternative | Hatano, Kai | en |
dc.contributor.alternative | Saito, Yugo | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-30T07:13:00Z | - |
dc.date.available | 2023-11-30T07:13:00Z | - |
dc.date.issued | 2020-01 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/286222 | - |
dc.description | ラウンドテーブル報告 | ja |
dc.description.abstract | The growing societal demand for the assessment of higher education learning outcomes not only at a course level, but also at a program level, have mobilized academics to redefine disciplinary and transversal reference points. Within this context, initiatives have emerged in the United States, the European Union, and Japan, aiming to generate shared understandings of higher education learning outcomes by engaging faculty members in the development of assessment tools such as “assignments, ” “test items, ” and “rubrics” that clarify the relationship between abstract program-level learning outcomes and concrete course-level learning outcomes. Focusing on these initiatives, this study will examine how faculty are fostered expert judgement for defining, teaching, and assessing higher education learning outcomes. The study also identifies necessary conditions in which faculty are able to function as change agents toward the institutional adoption of a learning systems paradigm. | en |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 大学教育学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japan Association for College and University Education | en |
dc.rights | 本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。 | ja |
dc.subject | 学修成果 | ja |
dc.subject | 参照基準 | ja |
dc.subject | アセスメント | ja |
dc.subject | 大学教員のエキスパート・ジャッジメント | ja |
dc.subject | 大学組織変容 | ja |
dc.title | 学修成果アセスメント・ツール活用支援を通したエキスパート・ジャッジメントの涵養と大学組織の変容 --先駆的事例の分析-- | ja |
dc.title.alternative | Promoting Faculty Expert Judgement and Institutional Change by Facilitating the Use of Learning Outcomes Assessment Tools: Analyses of Pioneering Efforts | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.jtitle | 大学教育学会誌 | ja |
dc.identifier.volume | 41 | - |
dc.identifier.issue | 2 | - |
dc.identifier.spage | 62 | - |
dc.identifier.epage | 66 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.address | 九州大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 名古屋大学 | ja |
dc.address | 広島大学 | ja |
dc.address | 桜美林大学 | ja |
dc.address | 大阪府立大学 | ja |
dc.address | 新潟大学 | ja |
dc.address.alternative | Kyushu University | en |
dc.address.alternative | Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Nagoya University | en |
dc.address.alternative | Hiroshima University | en |
dc.address.alternative | J.F. Oberlin University | en |
dc.address.alternative | Osaka Prefecture University | en |
dc.address.alternative | Niigata University | en |
dc.relation.NAID | 40022145230 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1344-2449 | - |
dc.identifier.eissn | 2758-6510 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | JOURNAL OF JAPAN ASSOCIATION FOR COLLEGE AND UNIVERSITY EDUCATION | en |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。