ダウンロード数: 70
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
JACUE43(2)_139.pdf | 1.5 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 深堀, 聰子 | ja |
dc.contributor.author | 松下, 佳代 | ja |
dc.contributor.author | 伊藤, 通子 | ja |
dc.contributor.author | 中島, 英博 | ja |
dc.contributor.author | 田中, 一孝 | ja |
dc.contributor.alternative | Fukahori, Satoko | en |
dc.contributor.alternative | Matsushita, Kayo | en |
dc.contributor.alternative | Ito, Michiko | en |
dc.contributor.alternative | Nakajima, Hidehiro | en |
dc.contributor.alternative | Tanaka, Ikko | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-30T07:13:54Z | - |
dc.date.available | 2023-11-30T07:13:54Z | - |
dc.date.issued | 2021-12 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/286232 | - |
dc.description | ラウンドテーブル報告 | ja |
dc.description.abstract | The growing societal demand for assessment of higher education learning outcomes have mobilized academics to define disciplinary and transversal reference points for higher education learning outcomes, not only at the course-level but also at the program-level. Pioneering efforts in the United States, Europe, and Japan have aimed to generate shared understandings of higher education learning outcomes through engaging faculty members in the development of assessment tools such as “assignments, ” “test items, ” and “rubrics.” Based on a review of these efforts, the present study examines how faculty expert judgement is fostered for defining and assessing higher education learning outcomes. The study aims to identify the necessary conditions for faculty to be able to function as change agents toward the institutional adoption of a learning systems paradigm. This roundtable report focuses on empirical research that is being conducted in two Japanese universities. | en |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 大学教育学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japan Association for College and University Education | en |
dc.rights | 本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。 | ja |
dc.subject | 学修成果 | ja |
dc.subject | 参照基準 | ja |
dc.subject | アセスメント | ja |
dc.subject | 大学教員のエキスパート・ジャッジメント | ja |
dc.subject | 大学組織変容 | ja |
dc.title | 学修成果アセスメント・ツール活用支援を通したエキスパート・ジャッジメントの涵養と大学組織の変容 --実践的研究から導かれる示唆-- | ja |
dc.title.alternative | Promoting Faculty Expert Judgement and Institutional Change by Facilitating the Use of Learning Outcomes Assessment Tools: Implications from Empirical Research | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.jtitle | 大学教育学会誌 | ja |
dc.identifier.volume | 43 | - |
dc.identifier.issue | 2 | - |
dc.identifier.spage | 139 | - |
dc.identifier.epage | 143 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.address | 九州大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 東京都市大学 | ja |
dc.address | 立命館大学 | ja |
dc.address | 桜美林大学 | ja |
dc.address.alternative | Kyushu University | en |
dc.address.alternative | Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Tokyo City University | en |
dc.address.alternative | Ritsumeikan University | en |
dc.address.alternative | J.F. Oberlin University | en |
dc.relation.NAID | 40022784963 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1344-2449 | - |
dc.identifier.eissn | 2758-6510 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | JOURNAL OF JAPAN ASSOCIATION FOR COLLEGE AND UNIVERSITY EDUCATION | en |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
![](/dspace/image/articlelinker.gif)
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。