ダウンロード数: 33

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
jacuejournal.44.1_44.pdf578.4 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 実践的研究から導かれる暫定的な結論I --理工系総合大学での実践的研究(PEPAとPBLを中心に)--
その他のタイトル: Tentative Conclusions Drawn from Practical Research I: Practical Research at a Science and Engineering University with a Focus on PEPA and PBL
著者: 松下, 佳代  kyouindb  KAKEN_id  orcid https://orcid.org/0000-0002-2665-6978 (unconfirmed)
著者名の別形: Matsushita, Kayo
キーワード: PEPA
PBL
カリキュラムと評価のアラインメント
学習システム・パラダイム
アクションリサーチ
発行日: Jun-2022
出版者: 大学教育学会
誌名: 大学教育学会誌
巻: 44
号: 1
開始ページ: 44
終了ページ: 48
抄録: This study examined the practice and the intermediate results of action research conducted using PEPA (Pivotal Embedded Performance Assessment) and PBL. PEPA is a concept that aims to understand studentsʼ learning trajectories and improve the quality of their learning outcomes at graduation by directly assessing and connecting learning outcomes in several key courses. Although the theory emerged from practice in the medical field, we attempted to expand the scope of application and refine the theory by implementing it in a science and engineering university (Tokyo City University). The transformation to a learning system paradigm began with a university-wide PBL curriculum, under which key courses are designed and implemented in each department, and individual changes (cultivation of expert judgement) are underway, mainly among the faculty members in charge. In this respect, PEPA and PBL are promising approaches for the transformation to a learning system paradigm.
記述: 課題研究シンポジウムI
Symposium I
著作権等: 本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。
URI: http://hdl.handle.net/2433/286234
DOI(出版社版): 10.60182/jacuejournal.44.1_44
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。