ダウンロード数: 2241

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
53_233.pdf792.31 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.author窪田, 知子ja
dc.contributor.alternativeKubota, Tomokoen
dc.date.accessioned2007-06-27T05:06:31Z-
dc.date.available2007-06-27T05:06:31Z-
dc.date.issued2007-03-31-
dc.identifier.issn13452142-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/44004-
dc.description.abstract本稿では、今日のイギリスにおいて、ディスレクシアの子どもへの教育的対応をめぐって異なる2つの系譜があることについてまずその動向を整理し、その実態を明らかにすることを目的とする。その上で、一見矛盾するように見える2方向の動きについて、インクルージョンの視点からどのようにとらえることができるか、すなわち、それらが対立するものであるのか、あるいは通底する課題を見出すことができるのかどうかについて考察する。ja
dc.description.abstractToday, there are two kinds of the trends concerning educational provisions in England for children with dyslexia. One idea is that the ordinary schools must be changed to meet the special educational needs of these children in the mainstream. And the other believes it is important to enrich special provisions outside ordinary schools to meet their needs. It seems that these two directions are diametric. The former reflects the idea of inclusion, and the latter seems to be opposite. But, I supposed that this suggests an important point about inclusion. The effort to make ordinary schools effective for children with dyslexia, such as Dyslexia Friendly Schools, also recognizes that it is needed for them to enrich the specialty in the school. And the approach of such specialized organizations as Saturday School or a specialized school knows the importance of mainstream school education for them. So I could conclude that they don't oppose to each other, but that they coexist and address the common issue, the realization of inclusion.en
dc.format.extent811323 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isojpn-
dc.publisher京都大学大学院教育学研究科ja
dc.publisher.alternativeGraduate School of Education, Kyoto Universityen
dc.subject.ndc370-
dc.titleイギリスにおけるディスレクシア児への教育的対応をめぐる動向に関する一考察ja
dc.title.alternativeA study on the trend around educational provisions in England for children with dyslexiaen
dc.typedepartmental bulletin paper-
dc.type.niitypeDepartmental Bulletin Paper-
dc.identifier.ncidAA11332212-
dc.identifier.jtitle京都大学大学院教育学研究科紀要ja
dc.identifier.volume53-
dc.identifier.spage233-
dc.identifier.epage245-
dc.textversionpublisher-
dc.sortkey19-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1345-2142-
dc.identifier.jtitle-alternativeKyoto University Research Studies in Educationen
出現コレクション:第53号

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。