このアイテムのアクセス数: 10950

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
ASM_15_1.pdf1.65 MBAdobe PDF見る/開く
タイトル: Educational Policy in African Colonial Contexts: The Case of Instructional Media in Southern Rhodesia (1930-1980)
著者: HUNGWE, Kedmon
キーワード: Education Policy
Media
Colonialism
Southern Rhodesia
発行日: Jun-1994
出版者: The Center for African Area Studies, Kyoto University
誌名: African Study Monographs
巻: 15
号: 1
開始ページ: 1
終了ページ: 36
抄録: The colonisation of Southern Rhodesia (now Zimbabwe) by the British in 1890 profoundly affected the development of the country. One of the enduring influences of colonialism has been the introduction of a state-directed formal education system. The history of the colonial educational policy was largely shaped and constrained by the values and assumptions of a white racial elite, determined to maintain a socio-economic and political dominance over other ethnic groups in the country.
DOI: 10.14989/68115
URI: http://hdl.handle.net/2433/68115
出現コレクション:Vol.15 No.1

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。