ダウンロード数: 3057
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
eda056_359.pdf | 2.52 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 中国における素質教育をめざす基礎教育改革をめぐる論争 |
その他のタイトル: | The Argument of the Elementary Educational Curriculum Reform under the Background of Quality Education in China |
著者: | 項, 純 |
著者名の別形: | XIANG, Chun |
発行日: | 31-Mar-2010 |
出版者: | 京都大学大学院教育学研究科 |
誌名: | 京都大学大学院教育学研究科紀要 |
巻: | 56 |
開始ページ: | 359 |
終了ページ: | 371 |
抄録: | Entering the 21st century, the Elementary Educational Curriculum Reform of China is developing rapidly. It involves all the aspects, such as curriculum setting, curriculum standard, teaching material, education, and evaluation. As the reform has advanced, a national argument has arisen regarding the concepts of value, knowledge and education development. This article starts from "the argument between Wang & Zhong, " through the controversy depiction to conclude the in-depth problem and significance. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/108468 |
出現コレクション: | 第56号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。